Dünyanın en büyük video platformlarından olan Netflix, oyun kataloğunu büyütmeyi sürdürüyor ancak bu büyük bir başarı getirmiyor.
Yapılan bir analize göre Netflix içerisine eklenen mobil oyunlar şimdiye kadar sadece 23,3 milyon kez indirildi. Bir diğer analize göreyse yaklaşık 221 milyon Netflix abonesinin sadece yüzde 1’inden daha azı sunulan bu oyunları oynuyor. Bu gerçekten çok düşük olan oran, elbette firma için kötü görünüyor. Açık olarak platformun kullanıcıları sunulan oyunlar ile hiç ilgilenmiyor, platformu sadece içerik (Dizi, Film, Belgesel) tüketmek için kullanıyor. Daha önce yapılan açıklamalar üzerinden öğrendiğimiz kadarıyla oyun konusunda büyümek isteyen şirket, 2022 sonuna kadar kişilere 50 farklı oyun sunmak için çalışmalar yapıyor. Şu an abonelerine 20’den fazla oyun sunan firma, bu 50 oyun hedefine nasıl ulaşacak dersiniz?
Netflix’in buradaki çözümü yapılan ciddi yatırımlar oluyor, platform son dönemde sürekli olarak yeni oyun firmaları satın alıyor. Fakat açık olarak bu yatırımların maddi olarak ekstra bir getirisi bulunmuyor. Çünkü kişiler uygulamada oyunlar var diye Netflix aboneliği satın almıyor ya da aboneliğini sürdürme kararı almıyor. Bu açıdan gelecekte oyun tarafı ciddi şekilde geriye atılabilir yorumları yapılıyor.
Son dönemde ciddi şekilde abone kaybetmesi ile gündemden düşmeyen Netflix, kısa süre önce platforma eklenen yeni oyunlar duyurmuştu. Firma burada şu açıklamayı yapmıştı: “Canınız gündelik bir oyun mu çekiyor? Yoksa sürükleyici bir deneyim mi? Sorun değil, keşfetmenizi bekleyen bir sürü mobil oyunumuz var. Üstelik aralarında Before Your Eyes (Skybound Games), Mahjong Solitaire (Smoking Gun Interactive) ve Into The Breach ‘in (Subset Games) bulunduğu daha fazla oyun bu ay sizlerle buluşacak. Oyunları hem Android hem de iOS cihazlarınızda Netflix mobil uygulaması üzerinden bugün indirebilirsiniz!”