Dünyanın en büyük video platformlarından olan Netflix, oyun kataloğu için oyun firmalarını satın almaya devam ediyor.
Son dönemde ciddi şekilde abone kaybetmesi ile gündemden düşmeyen Netflix, oyun tarafına büyük önem veriyor ve hali hazırda mobil uygulamalarında oyunlar sunuyor. Bu konuda daha da büyümek isteyen şirket, açıklandığı kadarıyla 2022 sonuna kadar kişilere 50 farklı oyun sunmak için çalışmalar yapıyor. Şu an abonelerine 18 farklı oyun ile eğlenceli zamanlar geçirten firma, bu 50 oyun hedefine nasıl ulaşacak dersiniz? Netflix’in buradaki çözümü yapılan ciddi yatırımlar oluyor. Platform son dönemde sürekli olarak yeni oyun firmaları satın alıyor. Şirket geçtiğimiz aylarda Night School Studio’yu bünyesine kattıklarını duyurmuştu. Oxenfree oyunu ile öne çıkan ufak çaplı firma, Netflix’in alanda sahibi olduğu tek isim olmadı. Daha önce de Stranger Things: Puzzle Tales mobil oyununu hazırlayan Next Games firması, 72 milyon dolarlık anlaşma ile Netflix çatısı altına girmişti. En son ise oyun geliştiricisi Boss Fight Entertainment de Netflix’e katılmıştı. Konu hakkında şirketin Oyun Stüdyolarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Amir Rahimi tarafından yapılan resmî açıklama şöyleydi:
“Çalışmalarını uzun süredir hayranlıkla izlediğim Boss Fight Entertainment, 2013’te David Rippy (CEO), Bill Jackson (Kreatif Direktör) ve Scott Winsett (Operasyon Direktörü) tarafından kuruldu. Bu stüdyonun farklı türlerde popüler oyunlar geliştirme konusunda sahip olduğu kapsamlı deneyim, Netflix üyelerine istedikleri yerde oynayabilecekleri harika oyunlar sunabilmemiz için bize hız kazandıracak.”
Konu hakkında “Boss Fight’ın misyonu oyuncularımıza istedikleri yerde oynayabilecekleri basit, güzel ve eğlenceli oyunlar sunmaktır,” diyen Boss Fight Entertainment kurucuları, sözlerini şöyle sürdürmüştü: “Netflix’in üye aboneliklerinin bir parçası olarak reklamsız oyunlar sunma konusundaki kararlılığı, bizim gibi oyun geliştiricilerin para kazanmayı dert etmeksizin keyifli oyunlar yaratmaya odaklanmasına olanak tanıyor. Netflix’e oyun geliştirme konusunda böylesine erken bir aşamada katılmış olmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Böylece sevdiğimiz işi yapmaya devam ederken Netflix’te oyunların geleceğine birlikte şekil verebileceğiz.”
Oyun tarafını diğer özel içerikleri gibi değerlendiren ve geleceğine ayrı bir kategori açmak isteyen firma, uygulamada sunduğu oyunlarda şimdilik reklam göstermiyor, oyun için satın alım kullanmıyor ve oyunları ayrı olarak da satmıyor. Şu an oyunlar ana aboneliğe tanımlanıyor ve bunun ileride de değişmesi beklenmiyor.