Netflix, geçtiğimiz aylarda resmi olarak bir reklam destekli ucuz bir abonelik paketinin geleceğini açıklamıştı. İşte tam da bu konuda Google detayı gündemde.
Netflix, burada aktardığımız üzere 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybetti. Yapılan resmî açıklamaya göre şirketin abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak. Bu düşüşün arkasında sayıları artan güçlü rakipler, engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları yer alıyor. Peki bu nasıl önlenecek? Bunun için CEO Reed Hastings, çeyrek açıklamaları kapsamında “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketini düşündüklerini aktarmıştı. Bunun için daha önce bir tarih vermeyen firma, daha sonra paketin çıkışı için yıl sonunu hedefliyor bilgisi ses getirmişti. İşte bu bazı rakiplerde de olan paket için Google ile görüşmeler yapıldığı aktarılıyor.
Bu görüşmelerin arkasında elbette reklamlar yer alıyor. En büyük gelir kaynağı reklamlar olan internet devi Google, Netflix’in reklam destekli paketinin bir numaralı reklam sağlayıcısı olabilir. İki taraf için de çok karlı olabilecek bu ortaklık, kaynaklara göre henüz resmiyete kavuşmuş değil. Çünkü reklamlar konusunda Comcast/NBCUniversal ve Roku taraflarıyla da görüşme yaptığı aktarılan Netflix, daha sürdürülebilir gelecek için bu pakete büyük önem veriyor.
Netflix, 2022’nin sonunda ayrıca bir hesabın farklı evler arasında paylaşılması sisteminde de yeni dönemde başlayabilir. Şirket burada detaylandırdığımız yeni dönemde ortak hesap kullanımını ciddi oranda azaltmak istiyor. Netflix’in abonelik kaybı arkasında resmî açıklamaya göre 100 milyondan fazla hesabın ortak kullanılması da yer alıyor.