Netflix, reklamlı daha ucuz paketin geleceğini net olarak duyurdu

24 Haziran 2022 16:06

Netflix, geçtiğimiz aylarda resmi olarak reklam destekli ucuz bir abonelik paketinin geleceğini açıklamıştı. Bu konu yine gündemde.

Netflix, burada aktardığımız üzere 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybetti. Yapılan resmî açıklamaya göre şirketin abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak. Bu düşüşün arkasında sayıları artan güçlü rakipler, engellenmeye çalışılan hesap paylaşma ve özellikle fiyat artışları yer alıyor. Peki bu nasıl önlenecek? Bunun için CEO Reed Hastings çeyrek açıklamaları kapsamında “reklam destekli” daha ucuz abonelik paketini düşündüklerini aktarmıştı. Şimdi ise eş-CEO Ted Sarandos konuştu ve paketin yüzde 100 kesin olarak geleceğini belirtti. Halihazırda satılan standart paketlere reklam koymayacak firma, reklamları sadece yeni gelecek pakete özel bırakacak ve bu sayede daha ucuz bir abonelik seviyesi sunabilecek.

Bu rakiplerde uzun zamandır olan reklam destekli paketi “Daha düşük bir fiyat istiyorum ve bunun için reklamları izlerim” diyen kişiler için hazırladıklarını aktaran Sarandos, paket ile “Netflix benim için çok pahalı ve reklamı umursamıyorum.” diyen büyük bir kitleye ulaşabileceklerine inanıyor. Peki reklam destekli paket kaça satılır? Firmanın reklamlı pakette fiyatı yarı yarına kesmesi bekleniyor.

Şu an Türkiye’de en ucuz Netflix paketi 38 TL seviyesinde yer alıyor. Firmanın bu bağlamda reklam destekli paket için en az 19 TL fiyat belirlemesi olası duruyor. Reklam destekli paketin, çözünürlüğe ve aynı anda izlenebilecek ekran sayısına oranla kendi içerisinde kategorize edilme ihtimali de bulunuyor. Örneğin şu an 78 TL olan en üstteki reklamsız 4K paket, reklamlı sürümde 39 TL olabilir. Ortadaki 58 TL‘lik paketin reklamsız versiyonu içinse 29 TL istenebilir.

Firma bu paket için halen bir tarih vermiyor ancak bazı kaynaklar paketin çıkışı için yıl sonunu hedefliyor bilgisini aktarıyor. Bu bazı rakiplerde de olan paket için firmanın Google ile görüşmeler yaptığı da taze bilgiler arasında yer alıyor. Bu görüşmelerin arkasında daha önce de aktardığımız üzere reklamlar yer alıyor. En büyük gelir kaynağı reklamlar olan internet devi Google, Netflix’in reklam destekli paketinin bir numaralı reklam sağlayıcısı olabilir.

İki taraf için de çok karlı olabilecek bu ortaklık, kaynaklara göre henüz resmiyete kavuşmuş değil. Çünkü reklamlar konusunda Comcast/NBCUniversal ve Roku taraflarıyla da görüşme yaptığı aktarılan Netflix, daha sürdürülebilir gelecek için bu pakete büyük önem veriyor.

Netflix Türkiye hamlesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Netflix’in son dönemdeki en popüler filmi

Paylaş