Sinema sektörü ve Netflix başta olmak üzere çevrim içi servisler arasındaki savaş tüm hızıyla devam ederken işin izleyici tarafı ne alemde dersiniz?
Globaldeki sinema ve Netflix arasındaki tartışma bir yana; Organize İşler 2: Sazan Sarmalı ile beraber Türkiye’de de büyük bir tartışma başlamış durumda. “Netflix sinema sektörünü bitirebilir mi?” soruları havada uçuşurken DORinsight’ın yaptığı araştırma en azından kısa vadede işlerin nasıl değişebileceği konusunda fikir veriyor. 1-4 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen bu araştırmaya 5.313 kişinin katıldığı kaydediliyor. Araştırma kapsamında katılımcılara film ve dizi izeme alışkanlıklarına dair sorular yöneltilmiş. Katılımcıların üzde 76’sı internet üzerinden dizi ya da film izlediğini belirtirken yüzde 24’lük oranı internetten dizi ya da film izlemiyor.
İnternetten dizi veya film izlediğini belirten katılımcıların ise ağırlıklı olarak Netflix kullandığı görünüyor. Yüzde 71’i Netflix kullanırken, yüzde 36’sı Puhu TV, yüzde 22’si BluTV ve yüzde 9’u da Apple TV kullandığını belirtiyor. Platformlar için ödenen fiyatlara baktığımızda yüzde 35’lik kesimin 21-30 TL arası bir abonelik ödediğini açıklanıyor. yüzde 4’lük küçük bir dilim ise 0 – 10 TL fatura ödediğini belirtiyor.
Peki işin sinema boyutu ne alemde? Katılımcıların yüzde 44’ü ayda ortalama 1 kez sinemaya gittiğini kaydediyor. Yüzde 24’ü 2 kez gittiğini yüzde 22’si sinemaya hiç gitmediğini belirtiyor. “Evde mi sinemada mı film izlemeli?” sorunun cevabı istendiğinde ise yüzde 60’lık kesim sinemayı tercih ediyor. Çevrim içi platformların sinema sektörünü bitirmesine yönelik ise kafalar biraz karışık. Yüzde 53’ü sinema sektörünü bu tarz platformların bitiremeyeceğine inanıyor. Ancak yüzde 47 gibi ciddi oranda kullanıcı da bitireceğini düşünüyor.
The OA 2. sezon