Amazon, Disney, HBO, Hulu ve daha da önemlisi Netflix gibi isimlerle yarışmak için Apple kesenin ağzını yarın yokmuş gibi açıyor.
Disney kasım ayında Netflix rakibi servisini yayına sokmak için gün sayarken; Apple da geri sayımı başlatanlardan. Ancak Apple’ın Disney’e kıyasla büyük bir eksisi var: İçerik. Disney halihazırda pek çok içeriğe sahip ve bunlarla bir anda dolu bir kütüphane oluşturabiliyor. Apple’ın bunun için “özel içerik” açısından sıfırdan başlaması gerekiyor. TV+ servisi duyurulduğunda peşi sıra tanıtılan bir avuç özel içerik ardından şimdi Financial Times, iPhone üreticisinin bu içerikler için ne kadar para harcadığını ortaya seriyor. Habere göre Apple’ın çevrim içi yayın servisi için harcamaları 6 milyar dolara ulaşmış durumda.
“Bu devasa bütçeye nasıl bir avuç şey duyuruldu?” diye düşünebilirsiniz. Ancak Apple’ın tanıttığı tüm içerikler yüksek profilli yapımlardan oluşuyor. Net sayılar ne yazık ki verilemiyor ancak örneğin Jennifer Aniston, Reese Witherspoon ve Steve Carrell’ın buluştuğu komedi/drama türündeki The Morning Show‘un iki sezonunun Apple’a 300 milyon dolara mal olduğu belirtiliyor. Hatırlarsanız geçtiğimiz aylarda da Jason Momoa‘nın başrolü üstlendiği dizi See için her bir bölüm başına 15 milyon dolar harcadığını belirtmiştik. Bu da diziyi daha ilk sezonundan Game of Thrones’un final sezonundan daha pahalı bir yapım haline getiriyor. O projenin detaylarını buradaki haberimizden okuyabilirsiniz. iPhone üreticisinin ufukta Oprah Winfrey ve Steven Spielberg’le işleri de bulunuyor. Ancak şimdilik bunlara dair daha detaylı bilgiler açıklanmış değil. Bir de hiç duyamadığımız projeler var tabii…
Netflix’in ağustos 2019 ajandası