Genellikle orijinal yapımlara yatırdığı yüksek bütçeyle haber olan Netflix, bu kez ilginç bir satın alımda bulunmak üzere. Firmanın söz konusu satın alım için 300 milyon doları gözden çıkardığı belirtiliyor.
Netflix’in daha önce de yüksek bütçeli iddialı yapımlarına yer verdik. Ancak bu kez firmanın harcamaya hazır olduğu 300 milyon dolar ne bir film ne de bir dizi projesi. Reuters‘ın ortaya attığı iddiaya göre firma Los Angeles’ın dört bir yanındaki reklam panolarının sahibi Regency Outdoor Advertising‘i satın almaya çalışıyor. Ancak bu yarıştaki tek isim değil. Henüz anlaşmanın gerçekleşip gerçekleşmeyeceği ya da daha iyi bir teklifle başka bir firmanın çıkıp çıkmayacağı bilinmiyor ancak Netflix 300 milyon doları gözden çıkarmış bile.
Bu satın alma çabası ise çevrim içi yayın servisinin pazarlama alanında sadece dijitalle yetinmediğini de ortaya koyuyor. Netflix’in benzer pazarlama hamlelerine Türkiye’de de denk gelmiştik. Daredevil’ın yeni sezonu için Beşiktaş’ta bir duvar boydan boya boyanmıştı örneğin.
Regency Outdoor Advertising ise Los Angeles havalimanı başta olmak üzere pek çok kilit noktada reklam panolarına sahip. Drake ve Brian Kennedy isimli iki kardeşe ait olan şirketin daha önce Netflix’le çalışmalar yaptığı da biliniyor. Çevrim içi yayın servisi Stranger Things ve The Crown dizileri için Regency’nin reklam panolarını kullanmıştı.
Popüler çevrim içi yayın servisi rekabetteki yerini koruyabilmek için orijinal film ve dizilerine ayırdığı bütçeyi bu yıl 2 milyar dolara çıkardı. Bu konuda çok da haksız sayılmaz. Zira Amazon, Apple, Disney ve daha niceleri pastadan bir pay almak için ellerinden geleni ardına koymuyor.