Kadrolarının büyük bölümüyle yolları ayıran markasının adeta hayal projesi olan NEVS Emily GT, satın almak isteyenler için üretim haklarıyla birlikte vitrinde.
Tıpkı MG örneğinde olduğu gibi Çin merkezli bir şirket olan Evergrande Grup tarafından satın almasıyla NEVS adıyla yeni bir döneme geçişi yapılan Saab için istenilen ivme bir türlü yakalanamadı. 9-3 modelinin elektrikli olarak hayata döndürülme çalışmalarının da karşılık bulmadığı bu yeni oluşum için son olarak geçtiğimiz günlerde çok önemli bir duyuru yapılmıştı. Sizlerle detaylı olarak paylaştığımız gelişmeleri ışığında, iflas rüzgarlarının estiği marka için çok büyük çaplı bir işten çıkarma devreye alınıyor. Evergrande Grup’un İsveç’te yer alan SAAB fabrikasındaki işçilerin neredeyse yüzde 90’ını kademeli olarak işten çıkaracağını duyurduğu süreci, fabrikanın Polestar’a devredileceği gelişmesi takip etmişti. NEVS cephesindeki bu dağılmanın ardından ortaya çok ilginç bir projenin de detayları çıktı. Saab mühendislerinin yeni dönem için geliştirdiği ve sır gibi saklandığı açıklanan NEVS Emily GT, birkaç gün önce resmi kanallarca duyuruldu. NEVS kanadının kendi cephesinde üretimi imkansız olan projeyi, fikri mülkiyet haklarıyla satma kararı da masada.
Saab döneminde markanın üst düzey mühendis ekibinde yer alan ve günümüzde de geliştirme sorumlusu olan Peter Daul tarafından paylaşılan Emily GT, bir anlamda gerçeğe dönüşememiş bir hayalin asfalt üzerindeki kanıtı olarak karşımızda duruyor. Prototip versiyonunda elektrikli 9-3’ün güç ünitesinin konumlandırıldığını gördüğümüz otomobilin seri üretimi için planlanan dinamikleri ise çok ciddi seviyede. Hayata geçirilme durumunda her tekerlekten bir adet olmak üzere toplamda dört adet elektrik motorundan güç alması planlanan Emily GT’de kombinasyon olarak 480 beygirlik baz güç iddiası var. Performans paketinde ise rakamlar 650 beygir güç ve 2.200 Nm tork gibi göz bebeklerini büyüten seviyelere çıkıyor. Otomobilin en iyi orandaki 0-100 değeri ise 3,2 saniye olarak veriliyor.