Çinli otomobil üreticilerinden Nio, yine Çin merkezli BYD tarafından satın alınacağına dair çıkan söylentileri yalanladı.
Nio’nun marka ve iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Ma Lin tarafından yapılan açıklamaya göre BYD ile Nio arasında herhangi bir satış anlaşması bulunmuyor. Bu iddianın bir BYD çalışanın açıklaması üzerinden gündeme geldiği söyleniyor. Nio, eğer bu durum gerçekse bahsi geçen çalışanın bulunmasını ve konuya açıklık getirilmesini istiyor. Bu tarz iddialar şirketlerin hisselerine hem olumlu hem de olumsuz etkide bulunabiliyor. Geçtiğimiz hafta BYD’nin Türkiye’de satacağı dört farklı aracın fiyatlarını açıklanmıştı. Hatırlamak adına BYD Dolphin modeli Türkiye’de 1.280.000 TL, Atto 3 modeli 1.490.000 TL, Seal U EV modeli 1.790.000 TL, Seal U DM-i modeli ise 1.850.000 TL fiyatla satın alınabilecek. Peki bu fiyatlar tüketiciler arasında nasıl bulundu? Hemen herkes fiyatların yüksek olduğunu düşünüyor. Açıklanan fiyatlar hakkında yapılan bir yorum şöyle: “Fiyatlama politikasıyla Türkiye otomotiv pazarı ve yerli üreticiler için risk olmaktan çıkmıştır. Teşviki kendi içlerine yapmışlar herhalde.”
Başka birisi ise şunu söylüyor: “Arabayı sattım 1,5 aydır bu günü bekliyorum. Tamamen hayal kırıklığı oldu benim için. Bu fiyatlara alternatif çok. Hiç bir cazibesi yok.” Yapılan başka bir yorum ise şöyle: “Fiyatlarda hala bir miktar köpük var. 200-250k daha inmesi lazım piyasada rekabeti sağlaması ve diğer markaların fiyatlarında etki yaratabilmesi için.” Bir kişi ise şu yorumda bulunuyor: “Türk otomobil piyasasında efsane yazacakken, masal yazan marka olmuştur. Almanya’da %17 ek ithalat vergisi ile 32 bin avroya satılan Dolphin modeli, Türkiye’de ek gümrük vergisinden (%10-40 arası) muaf aynı model araç 35 bin avroya satılıyor.”
BYD Türkiye’de fabrika açacak. Yapılan anlaşma çerçevesinde BYD’nin Türkiye’de yaklaşık 1 milyar dolar yatırımla, yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik Ar-Ge merkezi kurması öngörülüyor. 2026 sonunda üretime başlaması hedeflenen Manisa merkezli tesiste 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması planlanıyor.
Bu konuda şirket tarafından yapılan açıklamada, “Türkiye’nin gelişen teknoloji ekosistemi, güçlü tedarikçi tabanı, olağanüstü konumu ve nitelikli iş gücü gibi sahip olduğu eşsiz avantajlar sayesinde, BYD’nin bu yeni üretim tesisine yaptığı yatırım, markanın yerel üretim yeteneklerini daha da geliştirmekte ve lojistik verimliliği artıracaktır. Bölgede yeni enerji araçlarına yönelik artan talebi karşılayarak Avrupa’daki tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz” ifadeleri kullanılmıştı.
BYD ve Nio haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli