reklamı kapat

POPÜLER

Nissan

Nissan, 2024 mali yıl için şimdiye kadarki en büyük zararını açıklayacak

Japonya merkezli otomobil devlerinden Nissan, 2024 mali yılı için şimdiye kadarki en büyük zararını açıklayacak.

Son yıllarda maddi olarak büyük sorunlar yaşayan ve büyük ses getiren Honda ile birleşme planını gerçekleştiremeyen Nissan, 31 Mart’ta sona eren 2024 mali yılında 700 milyar yen ila 750 milyar yen (4,9 ila 5,3 milyar dolar) arasında net zarar açıklayacağını duyurdu. Bunun, şirket tarihindeki en büyük zarar olacağı belirtiliyor ve detaylı raporun 13 Mayıs’tan önce paylaşılmayacağı ifade ediliyor. İşleri yoluna koymak adına ciddi sayıda personel çıkaracak ve fabrika kapatacak olan Nissan’ın, çok ciddi seviyede para kaybediyor olmasına rağmen 1,5 trilyon yen (10,5 milyar dolar) net nakde sahip olduğu bildiriliyor. 12,6 trilyon yen (88,5 milyar dolar) net gelir ile 85 milyar yen (597 milyon dolar) faaliyet kârı bekleyen şirket, yakın zamanda batmayacak; ancak yeniden yapılanma süreci ve tekrar yüksek gelire ulaşmak Çinli şirketlerin patlama yaptığı günümüzde hiç kolay olmayacak.

Nissan CEO’su Makoto Uchida geçtiğimiz aylarda istifa etmişti. Nissan Türkiye’den önemli gelişme hakkında gelen resmi açıklama şöyle olmuştu: “Nissan Motor Co., Ltd. bugün düzenlediği basın toplantısı ile üst yönetimindeki değişiklikleri duyurdu. Şirket kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşırken uzun vadeli büyümedeki konumlandırılması için önemli ölçüde yenilenmiş bir liderlik kadrosu tanıttı. 1 Nisan’dan itibaren geçerli olmak üzere, yönetim kurulu temsilci icra kurulu ve icra kurulu üyelerinin unvanlarını ve sorumluluk alanlarını onayladı. Halihazırda baş planlama sorumlusu olan Ivan Espinosa, Makoto Uchida’nın yerine temsili icra sorumlusu, başkan ve CEO olarak atanmıştır.

Nissan, 1 Nisan’dan itibaren Espinosa’ya rapor verecek olan İcra Kurulunda önemli değişiklikler yapacağını duyurdu: Baş performans sorumlusu(CPO) ve AMIEO Yönetim Komitesi Başkanı Guillaume Cartier, küresel pazarlama ve müşteri deneyimini de içeren genişletilmiş bir role sahip olacak. Halen Araç Planlama ve Araç Bileşen Mühendisliği Bölümü’nün kurumsal başkan yardımcısı (CVP) olan Eiichi Akashi, Kunio Nakaguro’nun yerine baş teknoloji sorumlusu ve icra kurulu üyesi olacak.

Halen Araç Üretim Mühendisliği ve Geliştirme Bölümü CVP’si olan Teiji Hirata, Hideyuki Sakamoto’nun yerine Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetiminden sorumlu monozukuri şefi ve icra kurulu üyesi görevini üstlenecek. Mali işler müdürü Jeremy Papin de icra müdürü olarak atandı. Çin Yönetim Komitesi Başkanı Stephen Ma, Baş Kalite Sorumlusu Mitsuro Antoku ve Baş İK Sorumlusu Toru Ihara ise mevcut görevlerine devam edecek. Uchida ve Sakamoto, Haziran ayında yapılması planlanan yıllık hissedarlar genel kuruluna kadar direktörlük görevlerini sürdürecekler.

Japonya-ASEAN Yönetim Komitesi Başkanı Shohei Yamazaki, bağlı şirketlerin gözetimini de içeren genişletilmiş bir role sahip olacak. Amerika Kıtası Yönetim Komitesi Başkanı Christian Meunier mevcut görevine devam edecek. Halen 2 numaralı Ürün Geliştirme CVP’si olan Tatsuzo Tomita, Akashi’nin Ar-Ge sorumluluklarını devralacak ve aynı zamanda Espinosa’ya bağlı olarak Toplam Teslim Edilen Maliyet (TdC) Dönüşümü şefi rolünü üstlenecek. Halen Satın Alma CVP’si olan Manabu Sakane, Espinosa’ya bağlı olarak Strateji Hızlandırma Şefi olacak.”

Nissan yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X