Önümüzdeki beş yıllık periyodun sonunda katı yapılı batarya teknolojisi üretime taşımak isteyen Nissan, 2024 itibarıyla süreci başlatmaya hazır.
Bugün hemen her markanın plan merkezinde olan elektrifikasyon sürecinde Nissan gerçeğini atlamamız şüphesiz mümkün değil. 10 yılı aşkın süredir hayatımızda olan ve artık jenerasyon geçişlerini konuştuğumuz Leaf, şüphesiz bu süreçte Japon üreticiye muhteşem bir kılavuz çizgisi oldu. Güncel dinamiklerde geldiği son noktalardan birini Ariya ile karşımıza çıkartan Nissan’ın motor ve batarya teknolojilerine olan yatırımları da farklı perspektiflerde devam ediyor. Geliştirdiği e-Power teknolojisiyle içten yanmalı motor mühendisliğini jeneratör görevine büründüren marka, bu sayede şarj gereksinimi olmadan kullanıcılarına maksimum elektrikli sürüş deneyimini yaşatma felsefesini benimsiyor. Şarj problemi ve istasyon eksikliği odağında bu tipteki araçlara temkinli yaklaşan kullanıcı kitlesine elektrikli sürüş niteliklerinin temellerini aktarmayı başaran Nissan’ın önümüzdeki beş yılık periyotta farklı alternatiflere yönelişine de şahit olacağız. Bu kapsamda katı yapılı batarya teknolojisine çok önem verdiklerini bir kez daha vurgulayan CEO Makoto Uchida, seri üretime geçiş uygunluğu ile birlikte yeni bataryaların devrim niteliği taşıyacağını ifade etti.
Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde düzenlenen özel etkinlik kapsamında bir araya geldiğimiz Nissan Türkiye Başkanı Charbel Abi Ghanem ile markanın katı yapılı batarya teknolojisine olan yaklaşımını konuşma şansına erişmiştik. Sorularımıza içtenlikle yanıt veren Ghanem, bir aksaklık olmaması durumunda 2028 yılı itibarıyla bu teknolojinin kullanıldığı modelleri seri üretime taşımak istediklerini ifade etti. Kısa süre önce konuyla alakalı dış basına konuşan CEO Makoto Uchida’nın açıklamalarında da 2028 yılı hedefinden vazgeçilmediğini görüyoruz.
Bu teknolojinin getirilerini de vurgulayan Uchida; “Katı yapılı bataryalar oyunun kurallarını değiştirecek. Yüksek enerji yoğunlukları sayesinde benzer kapasiteden çok daha fazla menzil değerlerini yakalamak mümkün. Şarj sürelerinin de üçte bir oranında azaldığı bir deneyim söz konusu. Beklediğimiz gibi giderse maliyet olarak da çok daha uygun fiyatlı olacak. Daha az yer kaplamaları sayesinde araçların içerisindeki kullanım alanını da artırmamıza olanak tanıyacak.” ifadelerine yer verdi. Nissan, 2024 içerisinde üretim için pilot program kapsamında bir tesisi bu plana göre şekillendirerek somut adımı da başlatmış olacak.
Nissan’ın elektrikli ve hibrit otomobilleri kullanıcılara daha uygun fiyatlı ulaştırma hedefinde yeni mühendislik yaklaşımları da dikkat çekiyor. Markanın kendi içerisinde “X-in-1” olarak isimlendirdiği yapı ile birlikte motor ve invertör başta olmak üzere önemli komponentlerin tek bir kutu içerisinde bir araya getirilmesiyle üretim maliyetleri aşağı çekilebilecek. CEO Makoto Uchida’nın bu noktada paylaştığı bilgilere göre “X-in-1” sistemiyle birlikte elektrikli araç ünitelerinin üretim maliyeti 2026 yılı itibarıyla geçtiğimiz 7 yıllık sürece göre yüzde 30 oranında düşecek. Tüm bu sürecin sonunda markanın temel hedefi ise elektrikli otomobillerin benzinli modeller karşısında yaşadığı fiyat handikapını tamamen ortadan kaldırmak.