Dünyanın en büyük otomobil firmalarından olan ve çok sayıda özel spor otomobile imza atan Nissan, içten yanmalı motorlara yatırımı kesiyor.
Nissan, içten yanmalı yeni nesil motor teknolojileri için artık para harcamayacağını aktarıyor. Şirketin üst düzey bir yetkilisi bu konuda yaptığı açıklamada, “Bizim geleceğimiz elektrikli araçlar. İçten yanmalı motor için yeni güç aktarma organlarına yatırım yapmayacağız, bu kesin.” dedi. İçten yanmalı motorlardan tamamen elektrikli araçlara geçişi hibrit ‘e-Power’ altyapısıyla tamamlayacaklarını aktaran şirket, uzun bir süre daha içten yanmalı motora sahip araçlar satacak, ancak burada elindeki mevcut teknolojilerini kullanacak. Elektrikli otomobil tarafına büyük önem veren Nissan’ın bu adımı ilginç oldu çünkü geçtiğimiz hafta bir araya gelen Toyota, Mazda ve Subaru, CO2 emisyonlarıyla mücadele etmek için yeni nesil karbon-nötr motorlar geliştireceklerini duyurdu. Resmi açıklamaya göre Subaru yeni nesil “boxer”, Toyota “sıralı dört silindir“, Mazda ise “rotary” motorlar geliştirecek. Bu yeni motorlar kompakt, güçlü ve alternatif yakıtlarla uyumlu olacak şekilde tasarlanacak, içten yanmalı motorlar kesin olarak geleceğe taşınacak. Daha çevreci hedef kapsamında yeni içten yanmalı motorları hibrit bir temel üzerine kuracaklarını yani elektrik desteğini göz ardı etmeyeceklerini belirten devler, otomobil sektörünün geleceğinin tamamen elektrikli araçlardan oluşacağını biliyor ancak henüz aşırı acele etmek istemiyor.
Toyota bu konuda en çok gündeme gelen isimler arasında yer alıyor. Şirket yeni içten yanmalı motorlar geliştiriyor çünkü elektrikli geleceğin tek çözüm olacağına inanmıyor. Bu konuda bir açıklama yapan eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, “Elektrikli araçlara olan ihtiyaç aşırı abartılıyor.” diyor ve ekliyor: “Karbon nötrlüğüne giden yol temelde ülkelerin enerji üretim durumuna bağlı.” Toyoda bundan önce ise “Elektrikli araçlar yalnızca yüzde 30 pazar payına ulaşabilecek.” demesiyle gündemde ses getirmişti.
Yönetici otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyor. Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini sık sık dile getiren Toyoda, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamasında, “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını“ ifade etmişti.