reklamı kapat

POPÜLER

NASA Nissan

Nissan, katı hal pili konusunda NASA ile ortaklık kurdu

Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan Nissan, katı hal pili konusunda NASA ile ortaklık kurdu.

Birçok diğer üretici gibi Nissan da geleceğin elektrikli otomobil modelleri için katı hal pilleri üzerinde aktif olarak çalışıyor. Bu konuda geçtiğimiz hafta bir açıklama yapan üretici, süreç için bir prototip araştırma tesisi kurduklarını aktarmış ve katı hal pilleri için gerçek kullanıma 2028 yılında geçmeyi hedeflediklerini duyurmuştu. 2028 yılına kadar otomobillerinde standart lityum-iyon piller kullanmaya devam edecek firma, 2028 sonrasını gerçek kılmak yani katı hal pillerini standart hale getirmek için Amerika Birleşik Devletleri’nin uzay programı çalışmalarından sorumlu olan kurum Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi ya da kısaca NASA ile de ortaklık kurdu.

Aktarıldığı kadarıyla Nissan, University of California San Diego ve NASA, katı hal pili geliştirme aşamasında özellikle malzeme üzerinde çalışacak. Hem Nissan’ın hem de NASA’nın katı hal pillerine ihtiyacı olduğunu aktaran üst düzey şirket yetkilisi Kazuhiro Doi, bu ortaklık kapsamında ortakların özel bir veritabanına erişim sağlayacağını belirtiyor. Bu sayede yeni nesil piller için en uygun materyal kombinasyonlarının bulunması kolaylaşacak, süreçte çok pahalı olan nadir metallerin kullanılmasının önüne geçilecek.

Bu ortaklığın mevcut elektrikli otomobil pillerinden yarı yarıya daha ufak olan ancak sadece 15 dakikada tamamen şarj edilebilen bir pil geliştirme amacı da bulunuyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak katı hal pilleri üzerinde şu an BMW, Ford ve Samsung gibi isimler de aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu pil teknolojisi, daha uzun süre görev yapabiliyor ve zorlu şartlara daha dayanıklı.

Katı hal pilleri, uzmanların verdiği bilgilere göre lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla otomobiller özelinde 800 km gibi menzilleri kâğıt üzerinde standart hale getiriyor. Katı hal pilleri şu an çok yaygınlaşamıyor çünkü bunları seri olarak üretmek halen fazlasıyla pahalı durumda.

Nissan ve NASA ortaklığı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın