SUV sınıfında inanılmaz bir yükseliş kaydederek liderliğe yükselen Peugeot ailesi, yeni yılla gelecek olan modellerle elin iyice güçlendirecek.
Türkiye pazarında son yılların yükselen isimlerinden birisi olan Peugeot, geride bıraktığımız 2019 yılı verilerini açıkladı. Pazar payını 1,2 puan artırarak yüzde 6’ya çıkardığını duyuran Fransız üretici, markalar sıralamasında iki basamak yükselerek beşinci sıraya ulaştı. SUV segmentinin en çok satan markası Peugeot olurken, C-SUV segmentinin lideri de Peugeot SUV 3008 modeli oldu. 2020 Ocak ayı sonunda B-SUV segmentinde yeni SUV 2008 modelini pazara sunacak olan marka, yılın son çeyreğinde de yeni 208’i tüketicilerle buluşturacak.
Açıklana verilerin devamında Peugeot’nun bir önceki seneye göre yüzde 22,8 oranında daralarak 479.060 adet ile tamamlanan Türkiye toplam pazarında satışlarını artırdığı görülüyor. Marka 2019 yılında 23.057’si binek, 5.804’ü hafif ticari olmak üzere toplam 28.861 araç satışı gerçekleştirerek yüzde 6 pazar payı elde etti. Bir önceki seneye göre 1,2 puan artış gösteren marka, böylelikle pazar payını en çok artıran ikinci marka oldu. Bu sonuçlarla birlikte toplam satış sıralamasındaki yerini iki basamak yükseltme başarısı da gösteren marka beşinciliğe yerleşti.