Tesla’nın geçtiğimiz ay uygun fiyatlı elektrikli otomobili Model 3‘ü duyurmasından beri otomobille ilgili yaşanan heyecan dinmek bilmiyor. Bin dolar depozito karşılığında sıraya girenlerin sayısı 400 binleri bulurken, hazırlıksız yakalanan rakip firmalar buna karşılık vermekte zorlanıyor. Ancak iki isim var ki, adeta Amerika’yı yeniden keşfetmişçesine bakılan Tesla’yı çok farklı bir yerden vuruyor.
Taraflı tarafsız herkesin takdirini toplayan otomobiller üretse de Tesla’nın da kusurları yok değil. Bunun en başında ise “belirsizlik” geliyor. Otomobillerinin tanıtılacağı, üretim aşamasına gireceği, üretimden çıkacağı, sahiplerine teslim edileceği zaman konusunda hiçbir zaman net bilgiler vermeyen, verse dahi birçok kez ertelemeye giden Tesla, bu anlamda fazlasıyla eleştiriliyor. Bu da doğal olarak rakipler için bir koz anlamına geliyor.
İlk taş, geçtiğimiz hafta General Motors yöneticisi Dan Nicholson’dan gelmişti. Yeni elektrikli hatchback modelleri Chevy Bolt‘tan gurur duyduklarını belirten Nicholson, otomobilseverlerin Model 3 için 2018 veya daha ileri bir tarihi beklemeden Bolt’a bu yılın sonunda ulaşabileceklerini belirtti. Üstelik depozito vermeden ve daha ucuz bir fiyatla.
Benzer bir atak da geçtiğimiz gün Nissan’dan geldi. Sektörün deneyimli ismi, açıklama yerine doğrudan yeni bir reklam kampanyasıyla saldırdı. 2010 yılından beri üretimde olan elektrikli otomobili Leaf’i öne çıkaran Japon üretici, “Tamamen elektrikli Leaf’i şimdi almak varken neden bekleyesiniz ki?” şeklinde başlık attığı reklam broşüründe kullanıcılara sınıfının en iyisini 4 bin dolar daha ucuza alabileceklerini hatırlattı.
Rakiplerini eleştirmekten geri durmayan, üstelik bunu epey sivri bir dille gerçekleştiren Tesla CEO’su Elon Musk‘ın cevabını merakla bekliyoruz.