Üretim maliyetlerini önemli oranda aşağı çekecek “X-in-1” yaklaşımı, Nissan için kısa vadede otomobil fiyatlarına olumlu yansıyabilir.
Geliştirdiği e-Power sistemiyle hibrit motor dinamikleri üzerinden maksimum elektrikli sürüş deneyimi yaklaşımı ortaya koyan Nissan, günümüzde var olan fiyat dezavantajını ortadan kaldırmak adına bugün çok önemli bir duyuru gerçekleştirdi. Motor mimarisini baştan aşağı yeniden ele alan bu yaklaşımla birlikte, EV ve e-POWER güç-aktarma sistemlerine ait temel bileşenleri modüler hale getirilecek. Yeni sistemin paralelinde üretim maliyetlerini önemli oranda aşağı çekmeyi hedefleyen Japon üretici, 2026 yılından itibaren bu tipte olan modellerini benzinli modellerle aynı fiyat seviyesine çekmeyi umuyor.
Markanın “X-in-1” olarak lanse ettiği mühendislik yaklaşımının üretim maliyetlerine olan etkisi hakkında çarpıcı rakamlar paylaşıldı. Eğer her şey planlandığı gibi giderse 2026 yılına kadar geliştirme ve üretim maliyetlerinde 2019 yılına kıyasla %30’luk bir düşüş yakalamak mümkün. Japon üreticinin elektrikli araçlarda kullanılması planlanan motoru, invertörü ve redüktörü modüler hale getiren 3’ü 1 arada bir güç-aktarma prototipini içeriyor. Ayrıca jeneratör ve yükselticiyi de modüler hale getiren 5’i 1 arada prototipin ise e-POWER araçlarda kullanılması planlanıyor.
Farklı parçaların tek bir yapı altında toplanması, maliyetin dışında otomobillere de doğrudan bazı avantajlar getiriyor. Ünitenin boyut ve ağırlığının azaltılması, sürüş performansını iyileştiriyor ve gürültü ile titreşimi en aza indiriyor. Yeni gelişmiş motor, ağır nadir toprak elementlerin kullanımıyla mıknatıs ağırlığını yüzde 1 veya daha azına indiriyor.