Oyunun yapımcısı Hello Games‘in kurucu ortaklarından Sean Murray, bu ölçekte bir büyüklüğün sebebinin 64’lü sayı sistemini kullanmalarından kaynaklandığını belirtti. Yapım sürecinin başında 32’li sayı sistemini kullandıklarını söyleyen Murray, bunun sonucunda 4 trilyon civarında gezegen elde ettiklerini sözlerine ekledi. O noktadayken bile her gezegenin üzerinde sadece bir saniye bile geçirseniz tüm gezegenleri görmek için beş bin yıl gerekecekti.
Ancak oyunun fanatiklerinin internet üzerinden hiçbir oyun evreninin teknolojik kısıtlamalar nedeniyle sınırsız olamayacağı yönünde eleştiriler getirmesi sonrası yapımcı firma yeni bir hedef belirlemiş kendisine. Bu hedef doğrultusunda 64’lük sayı sistemine geçiş yapan ekip, rastgele oluşan gezegen sayısında 18 kentilyon noktasına ulaşmış. Tam olarak belirtmek gerekirse ulaşılan rakam 18.446.744.073.709.551.616. Bu da her bir gezegende bir saniye bile geçirseniz tüm evreni keşfetmeniz için gereken zamanın 5 trilyon yıl olması anlamına geliyor.
Matematiksel olarak yaratılan evren “sınırsız” olmayacak olsa bile, hiçbir insanoğlunun No Man’s Sky’ın her noktasını keşfetme fırsatı yakalamamasını garanti altına almış böylece yapımcılar. Teoride sınırlı ancak pratikte sınırsız bir evreni olacak yani oyunun. Yer yüzü şekilleri, doğası, canlı hayatı vb. tüm unsurları rastgele olarak yaratılacak gezegenlerden oluşan No Man’s Sky, önümüzdeki sene ilk olarak PS4‘e ardından da PC platformuna çıkış yapacak.