Octopath Traveler incelemesi

30 Temmuz 2018 21:00

HERKESİN HİKAYESİ AYRI

Octopath Traveler, isminden de anlaşılabileceği üzere sekiz karakterin (okta Latince 8 anlamına gelmektedir) yolculuğuna odaklanan bir yapım. Ayrıca Octopath, karakterlerin isimlerinin baş harflerinin bir kısaltması aynı zamanda; Ophilia, Cyrus, Therion, Olberic, Primrose, Alfyn, Tressa, H’aanit. Yolculuğumuza bu sekiz karakterden birini seçerek başlıyoruz. Başlangıç noktamız ve hikayemiz, seçtiğimiz karaktere göre değişkenlik gösteriyor. Çünkü Octopath Traveler, bu sekiz karakterin bir araya gelerek alt etmesi gereken devasa bir kötücül güce karşı verilen mücadeleyi anlatan bir yapım değil. Kimse dünyayı kurtarmaya çalışmıyor, hiçbiri ortak bir düşman nedeniyle bir araya gelmiyor. Her karakterin kendi hikayesi ve motivasyonu bulunuyor. Diğer karakterler ise, seçtiğiniz ismin hikayesi için çıktığınız yolculuk sırasında karşılaştığınız ve sizlere eşlik eden kişiler konumunda yer alıyor. Hangi karakteri seçerseniz seçin, diğer karakterlerin de hikayelerini ve görevlerini yolculuk sırasında deneyimleyebiliyorsunuz. Oyun burada yaratıcı bir çözüm geliştirmiş. İlgili karakterin hikayesi ile ilgili bir noktaya gelindiği zaman, diğer karakterlerin tamamı gözden kayboluyor ve yalnızca o karakter ile iletişim gerçekleştiriyorsunuz. Bu da partinizdeki isimlerin yalnızca savaşlar sırasında ortak hareket ettiğine yönelik bir hissiyat oluşturuyor. Bu mekanik, her karakterin hikayesine ayrı ayrı odaklanabilmek adına son derece faydalı bir şekilde çalışıyor. Ancak mantıksız göründüğü anlar da olmuyor değil. Örneğin ekibimizde bir hırsız bulunuyor ve bu karakter bir hırsızdan beklenebilecek her türlü serseriliği icra ediyor. Ancak ekibimizde aynı zamanda adalet duygusu son derece baskın isimler de bulunuyor. Bu isimlerin hırsızın hikayesi sırasında hiçbir yorumda dahi bulunmaması, “bir arada yolculuk eden insanlar” hissiyatına belirli oranda zarar veriyor.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş