Octopath Traveler incelemesi

30 Temmuz 2018 21:00

TEK CEVAP, İKİ FARKLI YOL

Bireysel görevlerin dışında ise ekibimiz ortak bir şekilde hareket ediyor. Yalnızca savaşlarda değil, gittiğimiz şehirlerde insanlarla iletişim kurarken de ekibin her üyesinden faydalanabiliyoruz. Ki faydalanmamız da gerekiyor çünkü hepsinin ayrı bir yaklaşım özelliği bulunuyor. Söz konusu NPC karakterlerle gireceğimiz aksiyonlarda iki farklı yol izleme şansımız bulunuyor; asil ve hileli. Gerçekleştirebileceğimiz 4 farklı eylem mevcut ve her eylem, iki farklı karakterde asil ve hileli yaklaşım olarak karşımıza çıkıyor. Diyelim bir NPC’den bilgi almak istiyoruz. Bunu Alfyn ile insanlarla sohbet ederek de gerçekleştirebiliyoruz (asil yaklaşım), Cyrus ile sorguya çekerek de (hileli yaklaşım). Asil yaklaşımları gerçekleştirebilmek için karakterimizin belirli bir seviyeye ulaşmış olması gerekiyor. Hileli yaklaşımlar içinse bir seviye sınırı bulunmuyor ancak hepsinin bir başarı şansı oranı bulunuyor. Başarısız olduğunuz zaman, o bölgedeki itibarınız zedeleniyor ve dört başarısız eylem sonunda NPC’ler sizinle iletişime girmeyi bırakıyor. Bu sorunu bölgenin hancısının cebine biraz para sıkıştırıp, hakkınızda olumlu dedikodular yaymasını sağlayarak çözebiliyorsunuz.

KİMSE GEREKSİZ DEĞİL

Görebileceğiniz gibi, Octopath Traveler yapabilecekleriniz konusunda detaylara büyük önem gösteriyor. Oyunu nasıl oynamak istediğiniz, hangi karakterlere ağırlık vereceğiniz tamamen size bırakılmış durumda. Aynı durum kendisini savaşlarda da gösteriyor. Daha önce bir JRPG oynadıysanız burada sizi şaşırtacak çok bir şey yok aslında. Sıra tabanlı dövüş sistemi, alışık olduğumuz tüm mekanikleriyle karşımıza çıkıyor. Ancak Octopath Traveler’ın kendisine has bazı dokunuşları da yok diyemeyiz. Karşılaştığınız her düşmanın bir veya birkaç zayıflığı bulunuyor. Bu zayıflıklar belirli bir silaha, elemente, büyüye veya iksire yönelik olabiliyor. Savaş sırasında öncelikle bu zayıflıkların neler olduğunu keşfetmeniz gerekiyor. Bunu yapmak için de akılcı davranmalı ve zayıf olabileceğini düşündüğünüz saldırıları gerçekleştirmelisiniz. Zayıf olduğu türde bir saldırı gerçekleştirdiğinizde bu zayıflık düşmanın altında kendisini göstermeye başlıyor ve bu noktadan sonra size düşen bu kısma odaklanmak oluyor. Her düşmanın zayıflığına yönelik belirli oranda saldırı gerçekleştirdiğinizde kalkanı kırılıyor ve sersemliyor. Bu sersemleme anında hem tüm saldırılarınıza açık hale geliyor, hem de o tur saldırı gerçekleştiremiyor. Bu sistem sayesinde, partinizde son derece güçsüz kaldığını düşündüğünüz bir karakter bile en güçlü bossa karşı kritik bir rol oynayabiliyor.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş