Beraberinde yepyeni bir sürüş deneyimi getiren 2020 BMW 1 Serisi, ürün gamını tamamlayacak tasarım karakteriyle bir öncekinden ayrılıyor.
2020 BMW 1 Serisi, arka tekerlekten çekişli altyapıya veda edeceğinin açıklandığı ilk günden beri aklımızda yer edinmişti. Beraberinde getireceği yepyeni sürüş dinamiklerinin yanında artık daha çok günlük odaklı bir kullanıma olanak tanıyacak olan bu değişim hala tartışma konusu. Kimileri için atılan bu hamle yerinde kimileri içinse değil. Tüm bu atışmaların gölgesinde kendisiyle ilgili bir süredir detayların konuşulduğu yeni jenerasyon artık tüm çıplaklığıyla karşımızda duruyor. Yalnızca altyapısıyla değil dış ve iç tasarım detaylarıyla da hatırı sayılır değişimlerin gözlemlendiği otomobilde, daha ferah iç yaşam alanı da elde ettiğimiz nitelikler arasında.
Yeni 1 Serisi’nin rakamsal verilerine geçmeden önce tasarımıyla ilgili öne çıkan noktalardan bahsetmek istiyoruz. Araç üzerinden uygulanan yeni formülle birlikte bir önceki jenerasyonun arka stop tasarımı başta olmak üzere kendine has bazı çizgileri tamamen ortadan kaldırılmış durumda. Bu da en üstten en alta kadar BMW çizgilerinin birbirini tamamlayan sadelikte yolda olacağı anlamına geliyor. Yapılan değişimlerle birlikte 1 Serisi’nin çizgileri bizim aklımıza daha çok X2‘ye olan benzerliği getirdi. Özellike C sütunundan arkaya doğru ilerleyen yapının buradaki payı oldukça fazla. Böbrek ızgaralar da büyümeden nasibini fazlasıyla almış. Tüm bunlara ek olarak yeni far tasarımları, tamponlar ve gövde elementlerinin bir araya gelmesiyle jenerasyonun karakteri de ortaya çıkartılmış.
Kullanıcılar yeni jenerasyon içerisinde sunulan dizel ve benzinli motor seçeneklerini farklı seviyeler üzerinden satın alabilecek. 118i versiyonun içerisinde gelen 1,5 litrelik giriş seviyesi benzinli motorun 138 beygir güç ve 220 Nm torkla hizmet edeceğini görüyoruz. Dizel ayağının giriş seviyesinde ise 116d versiyonuyla gelecek yine 1,5 litrelik ünite karşımıza çıkıyor. Bu motor 114 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. Giriş seviyesi her iki motorda 6 ileri manuel şanzıman standart olarak sunulurken, ek ücretle 7 ileri otomatik de tercih edilebilecek. Ürün gamının en tepesinde ise dört tekerlekten çekişli altyapıyla gelen 2.0 litre motorlu M135i yer alıyor. 302 beygir güç ve 450 Nm tork üreten bu motoru, markasının bugüne kadar ürettiği en güçlü dört silindir olarak da X2’den biliyoruz. 8 ileri otomatik şanzımanın standart olarak sunulduğu bu versiyon 4,8 saniyede 0’dan 100’e erişebilirken maksimumda 250 km/s hıza çıkabilecek. Ailenin diğer iki dizel versiyonunun teknik verileri ise şu şekilde;
118d – 147 beygir güç – 350 Nm tork
120d – 188 beygir güç – 400 Nm tork
2020 BMW 1 Serisi’nin kısa süre içerisinde başlayacak üretim sürecinin ardından ilk teslimatlarının yılın son çeyreğinde yapılması bekleniyor.