Elektrikli otomobil almayı düşünenlerin akıllarındaki birçok soruya cevap niteliği taşıyan araştırmada, batarya ömrü merkeze alınıyor.
“Elektrikli otomobil” ibaresini hiç duymadığımız kadar sık duymaya başladığımız bir yılı geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Birçok geleneksel üreticinin ilk modelleriyle karşımıza çıktığı bu yıl aslında kendinden sonra gelecek olan hareketliliğin de habercisi konumunda. Hal böyle olunca da kullanıcıların kafalarında bu araçlarla ilgili soru işaretleri belirmeye başlıyor. Bakım süreleri, şarj dinamikleri ve garanti gibi maddelerin de yer aldığı liste içerisinde performansın kalıcılığı da şüphesiz üst sıralarda. Geleneksel tip araçlardaki motor ömrüyle bağdaştırabileceğimiz bu konunun elektrikteki karşılıklarından biri batarya ömrü olacak. Konuyla ilgili önemli bir araştırma yayınlayan Geotab, dünya genelinde sürdürdüğü araştırmada buna orlama bir cevap almayı başarmış gibi görünüyor.
Dünya çapında 6.300 araçlık bir araştırmayı kapsayan veriler aslında elektrikli otomobillerle ilgili birçok soruya cevap veriyor. Bu maddeler arasında ilk dikkatimizi çeken şey bataryaların sıcak iklimlerde çok daha fazla ömür kaybı yaşadığı oldu. Bununla birlikte hızlı şarj teknolojileri de yine bu alandaki performansa negatif etki yaratan parçalar arasında karşımıza çıkıyor. Amerika’da yer alan bir araç kiralama şirketinde hizmet veren Tesla Model X‘in baz alındığı bir değerlendirmede aracın yaklaşık 531.000 kilometreyi geride bıraktığını görüyoruz. Fabrika çıkışında yaklaşık 420 kilometre menzil vadeden Model X’in şu andaki geldiği seviye ise 321 kilometre dolaylarında. Bu da yarım milyon kilometrenin ardından bataryanın ilk günkü performansından yüzde 23 kayıp yaşadığı anlamına geliyor. Genel Tesla kullanıcıları ise araçlarının 250.000 kilometreyi devirmesiyle birlikte yaklaşık yüzde 10‘luk bir kayıp yaşadıklarını söylüyor.
Tesla Cybertruck tanıtım videosu