TAYSAD, Koronavirüs salgınının otomotiv endüstrisine ve otomotiv tedarik sanayisine olan etkilerini içerek çalışmalarının yeni bölümünü yayınladı.
Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Koronavirüs salgınının otomotiv endüstrisine ve otomotiv tedarik sanayisine olan etkilerini belirlemek için gerçekleştirdiği Koronavirüs Etki Araştırmaları’nın altıncısını yayınladı. Yapılan son araştırma, bayram tatili ve yıllık izinlerin ardından salgının sektördeki yayılımıyla ilgili önemli verileri ortaya koydu. Bununla birlikte, salgının yıllık üretime etkisi ile Ağustos ayında otomotiv tedarik sanayisinde kullanılan Kısa Çalışma Ödeneği (KÇÖ) oranları da altıncısı düzenlenen ankette yer aldı.
Araştırmaya göre, katılımcıların 2020 yılı bütçesine göre üretimi Temmuz’da ortalama yüzde 26 düştü. İlk 7 aylık bütçeye göre üretimdeki ortalama düşüş yüzde 30 olarak gerçekleşirken, pandemi etkisiyle 2020 yılının üretimde yüzde 26 düşüşle kapatılacağı tedarik sanayi temsilcileri tarafından ortaya koyuldu. Otomotiv tedarik sanayi firmalarının ortalama yüzde 30’u Ağustos ayında da Kısa Çalışma Ödeneği’nden yararlanmayı sürdürdü. Buna göre, katılımcıların yüzde 32’si mavi yaka çalışanda yüzde 27’si de beyaz yaka çalışanda KÇÖ’den yararlandı. Öte yandan, katılımcılar sene sonuna kadar mavi yaka veya beyaz yaka çalışan sayısında bir azalma olmayacağını öngördü.
TAYSAD 6. Koronavirüs Etki Araştırması’nda salgının tedarik sanayisindeki seyri ve alınan önlemlerle ilgili güncel bilgiler de yer aldı. Araştırmaya göre, Ağustos ayındaki izin dönemi sonrası ankete katılan tedarik sanayi üyelerinin yüzde 41’inin çalışanları arasında Covid-19 vakası tespit edildi. Buna rağmen, alınan eylem planları çerçevesinde otomotiv tedarik sanayinin yüzde 98’inde Koronavirüs nedeniyle üretimde aksaklıklar yaşanmadı. Bu durum, sektörde izin öncesi yapılan uyarı ve hatırlatmaların büyük oranda amacına ulaştığına da işaret etti.