Önemli yenilikler getiren AMD FSR 3.1 sürümü duyuruldu

21 Mart 2024 15:41

GDC 2024 etkinliği kapsamında birçok önemli duyuru yapıldı. Bunlar arasında AMD FSR 3.1 sürümü de yer alıyordu.

Nvidia DLSS rakibi FSR teknolojisinin yeni sürümü AMD FSR 3.1, aktarıldığı kadarıyla yılın ikinci çeyreği bitmeden önce geliştiricilere açılacak ve önemli iyileştirmeler getirecek. Burada en çok dikkat çeken, ekstra kare oluşturma sistemi ile çözünürlük artırma sisteminin birbirinden ayrılması oluyor. Bu sayede DLSS ya da örneğin XeSS üstüne FSR’ın kare artırma sistemi dahil edilebilecek, burada bir AMD ekran kartı zorunluluğu da olmayacak. Yüksek kalite ve performans getirecek bu imkana ek olarak görüntü kalitesini artıracak yeni sürüm, aynı zamanda Vulkan ve Xbox Game Dev Kit desteğini de beraberinde getirecek, hayalet görüntü sorununu ortadan kaldıracak ve görüntüde oluşan istenmeyen titreşimleri de ciddi şekilde minimize edilecek. Bunların hepsinden tam olarak yararlanmak adına geliştiricilerin özel çalışması yapması gerekecek (İlk aşamada burada listelenen 40 farklı oyuna destek veriliyor) ancak açık kaynak yapı sayesinde yeni teknolojileri bağımsız geliştiriciler de birçok oyuna iyi şekilde entegre edecek. Bundan önce AMD Fluid Motions Frame teknolojisi ile herhangi bir DirectX 11 ve DirectX 12 oyunda büyük performansı artışı elde edilebiliyor olması ses getirmişti. AMD Adrenalin Edition 24.1.1 sürücüsü ile beraber tam çıkışı yapılan AMD Fluid Motions Frame teknolojisi, ilk aşamada RDNA3 temelli Radeon 700M, RX 6000 ve RX 7000 serisi ekran kartlarına destek veriyor ve DirectX 11 ile DirectX 12 temelli oyunlarda tam yüzde 97’ye varan performans artışı getirebiliyordu.

Detaylarına burada yer verdiğimizDLSS Frame Generation” gibi çalışan yeni teknoloji, işleme sırasında ekstra görüntü / kare oluşturarak performansı çoğu zaman ikiye katlayabiliyor. Örneğin FSR 2 açıkken 60 fps alan bir oyun, FSR 3 ve Fluid Motion Frame teknolojisi sayesinde tam 112 fps seviyesine kadar çıkabiliyor. Üst düzey AMD yetkilisi Frank Azor‘un, “Henüz denemediyseniz binlerce oyunda büyük kare hızı artışlarını kaçırıyorsunuz” dediği harika teknoloji, şimdilik sadece tam ekran modunda V-Sync kapalıyken görev yapıyor ancak üzerindeki çalışmalar aktif olarak devam ediyor.

AMD FSR 3.1 teknolojisi yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş