Opel, 2022’de elektrik yelpazesini artırmaya hazırlanıyor

04 Şubat 2022 12:57

Opel, 2021’de lanse ettiği modellerin satışa sunulmasıyla birlikte pazarın en zengin markalarından birisi olacak.

Opel, yeni yılda da elektrikliye geçiş hamlesini istikrarlı bir şekilde sürdürüyor. Tüm hafif ticari araç ürün gamı dahil olmak üzere, 11 Opel modeli 2022’nin ortalarına kadar elektriklenecek. Opel, emisyonsuz ürün gamına giden yolda bazı modellerini sadece elektrikli versiyonlarıyla pazara sunmaya hazırlanıyor. Kullanıcılar Combo Life, Vivaro Combi ve Zafira Life modellerini sadece elektrikli olarak sipariş edebilecekler.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Opel Astra da elektrik gücüyle geliyor

Önümüzdeki aylarda satışa sunulacak olan Opel Astra’nın yeni nesli, Rüsselsheim merkezli markanın elektrikliye geçiş hamlesinin temel taşı olacak. Eylül 2021’deki tanıtımın ardından, yeni Astra ilkbaharda müşterilerle buluşacak ve satışa sunulduğu ilk andan itibaren şarj edilebilir hibrit versiyonu bulunacak. 2023 yılında ise tamamen elektrikli Astra-e ürün gamını tamamlayacak. Alman üreticinin sıfır emisyonlu ürün gamı şimdiden minik Rocks-e’den büyük hacimli ticari Movano-e’ye kadar uzanıyor. Combo-e Life ve Zafira-e Life, yer aldıkları segmentlerde en başarılı elektrikli modeller olarak dikkat çekiyor. Her iki MPV de 100 kW/136 hp elektromotorla yollara çıkıyor. Combo-e-Life, 50 kWsa lityum iyon bataryasıyla 280 kilometreye kadar menzile ulaşabiliyor. Ayrıca halka açık DC hızlı şarj istasyonunda batarya, 0’dan yüzde 80’e sadece 30 dakikada şarj edilebiliyor. Opel Zafira-e Life ise 230 kilometre menzil için 50 kWsa lityum iyon batarya; 330 kilometreye kadar menzil için ise 75 kWsa batarya arasında seçim yapılabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hidrojen gücü de ürün gamında

Opel, şarj edilebilir hibrit ve batarya elektrikli modeller dışında ayrıca bir şarj edilebilir yakıt hücreli elektrikli araç da sunuyor. Vivaro-e HYDROGEN, “2021 Yılının Uluslararası Vanı” seçilen güncel batarya elektrikli Vivaro-e’yi esas alıyor. Yeni versiyon, 400 kilometreden fazla (WLTP) sürüş menzili sunabiliyor. Üretim hattından çıkan ilk Vivaro-e HYDROGEN, Alman ev aletleri üreticisi Miele’nin filosunda emisyonsuz olarak çalışmaya başlayacak. Elektrifikasyona geçişte operasyonel bazda da karbon nötr olma hedefi çerçevesinde adımlar atılıyor. Bu kapsamda Opel ve Stellantis, bu yıl Kaiserslautern’de batarya hücresi üretimi için giga fabrika kurma planları ile önemli bir adım attı. Rüsselsheim’daki proje ile Opel’in genel merkezi gelecekte Stellantis için yeşil bir kampüse dönüştürülecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş