Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Opel yeni logosunu görücüye çıkardı. Firma son güncellemeyi üç yıl önce yapmıştı.
İkonik logosunu 2020’de güncelleyerek elektrikli gelecek özelinde rakipleri gibi “düz” hale getiren Opel, bugün yeni bir logo tasarımına geçeceğini duyurdu. 2020’de geçilen logoyu daha keskin çizgiler ve boşluklar ile tazeleyerek modernleştiren firma, bu yeni logoyu ilk olarak 2024’te satışa sunulacak bir araçta kullanacağını açıkladı ancak model ismi vermedi. Yeni logonun merkezinde artık ayrık duran Blitz’i tutmaya devam eden firma, bu logoyu bir aracın üzerinde ilk olarak Eylül 2023’te Münih’te düzenlenecek IAA Mobilite Fuarı’nda kullanabilir. Burada yeni logoyu taşıyan sürpriz bir konsept karşımıza çıkarılabilir. Peki firma neden artık elektrikli odağında istediği gibi aydınlatabileceği bir logo tasarımını merkeze alıyor? Opel bunu yapıyor çünkü 2028 yılına kadar Avrupa’da sadece elektrikli araç üreten bir marka haline gelmek istiyor ve aynı zamanda 2023 yılı sonuna kadar ürün gamında 15 elektrikli model bulundurmayı hedefliyor.
Opel için işleri özellikle Türkiye özelinde iyi gidiyor. Hatta Opel CEO’su Florian Huettl geçtiğimiz aylarda İstanbul’da düzenlenen basın buluşmasında firmanın Türkiye’deki faaliyetleri ve hedeflerine ilişkin önemli açıklamalarda bulunmuştu. O zaman Opel’in Türkiye’de geçen yıl çok başarılı olduğunu ifade eden Florian Huettl, “2022 senesinde yüzde 4,7 pazar payı elde ettik. Bu, 2021’e göre 1.2 puanlık bir artış anlamına geliyor. Çok ciddi bir büyüme, pazarın da oldukça dinamik olduğunu gösteriyor. Bu büyümenin arkasında özellikle Corsa ve Crossland’deki büyüme var. Şimdi bu sonuçlara baktığımızda, Türkiye’de Opel 7. marka. 2021’de ise biz 11. sıradaydık. Satışlarımız bir önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 50 büyüdü. Corsa, Crossland ve Mokka’ya baktığımızda, hepsi kendi segmentlerinin en üst sıralarında yer alıyor. Bu da Opel’in potansiyelini gösteriyor” demişti.