Bir dönem yer aldığı Japonya pazarına tekrar dönüş yapacağını açıklayan Opel, son zamanlardaki yükselişini taçlandırma yolunda ilerliyor.
General Motors’tan PSA grubuna geçmesiyle birlikte gözle görülür bir ivmelenme yakalayan Opel, altyapı paylaşımı sayesinde elektrik pazarında da üyesi olan bir marka haline geldi. Peugeot‘nun yatırım ve modelleme konusunda da doğru stratejileriyle başarıya ulaştırdığı Almanya merkezli marka, özellikle yeni Corsa üzerinden daha da ivmelenmeyi bekliyor. Bu ivmelenmeyi bambaşka bir noktaya taşımaya hazırlandığını açıklana Opel, sınırlarını Avrupa’nın ötesine taşıyarak Japonya’ya taşıyacak. Resmi kaynaklar tarafından yapılan duyuruda 2021 model yılıyla birlikte Japonya’daki operasyonlarına başlayacağını gördüğümüz marka, ilk adımda üç otomobilini kullanıcılarla buluşacak. Geçtiğimiz süreçte de bir süre pazarda kullanıcıların karşısına çıkan markanın göreceği ilgiyse merak konusu.
Japonya hamlesinin somut adımlara dökülmesi öncesinde masa başı planlamalarına başlayan Opel’in listesindeki ilk isimler ise üç farklı sınıf odaklı. Satış stratejisi olarak nispeten mantıklı olan bu listede Corsa, Grandland X ve Combo Life modellerinin tercih edildiğini görüyoruz. Şu aşamada merak edilen şey ise, yönetim ekibinin Japonya pazarına özel olarak modellerin isimlerinde değişikliğe gidip gitmeyeceği. Yeni planlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan marka CEO’su Michael Lohscheller; “Japonya dünyanın en büyük otomobil pazarlarından birisi. Opel burada bir Alman markası olarak mükemmel bir üne sahip. Küreselleşme yolunda emin adımlarla ilerliyoruz ve geri dönüşümüz bunun önemli bir kanıtı.” ifadelerine yer verdi. Japonya’da, Peugeot, Citroen ve DS’in ardından dördüncü markasını pazara sunacak olan PSA grubu, payını artırma konusunda kendisine oldukça güveniyor.