İlk resmi özellikleriyle tanıtılan Insignia GSi, iki ay sonra boy gösterecek.
Detaylarını gün içerisinde sizlerle paylaştığımız Opel’in yeni GSi modeli, beklediğimiz gibi ilk özellikleriyle yine bugün resmi kaynaklar üzerinden tanıtıldı. Opel’in 115 beygir güç üreten 1.8 litrelik motorla Manta ve Kadett ile birlikte başlangıcı yaptığı ve marka içerisinde 33 yıllık bir geçmişi bulunan GSi modelleri uzun bir aradan sonra yeni bir üyeye kavuştu. 90’lı yıllarda 2.0 litrelik 16V‘lik motorla Astra’da karşımıza çıkan GSi rozeti yeni Insignia ile akıllarımızdaki geleneğini devam ettirmeye çalışacak. Opel mühendisleri tarafından geliştirme süreci felsefesine uygun şekilde Nürburgring‘de gerçekleştirilen araç altyapı ve sürüş dinamiği olarak tüm gerekliliklerin karşılanması için hazırlandı.
Yeni nesil Insignia’nın hatları üzerine geliştirilmiş bir yapıya sahip olan Insignia GSi’nin dışarısında tampon, difüzör, spoyler ve egzoz bölümündeki parçalar performans karakterini ilk olarak ortaya çıkarıyor. Üzerinde 20 inç büyüklüğündeki özel tasarım jantları standart olarak gelen aracın içerisinde, sade ve yerinde değişimler var. Performanslı kullanımlarda sürücüsünü maksimize şekilde saracak AGR sertifikalı ve GSi logolu özel deri koltuklarla gelen modelde direksiyon da bu değişimden payını alıyor. Opel’in iskeletin en önemli parçalarından olan lastik ayağındaysa tercihiniyse Michelin Pilot Sport 4 S‘ten yana kullandığını görüyoruz.
Tork iletim teknolojisine sahip dört tekerlekten çekişli bir altyapıya sahip olan Insignia GSi’ın bu bölümüne ayrı bir parantez açmakta fayda var. Standart Insignia’nın tanıtımından önceki süreçte sizlerle detaylarını paylaştığımız altyapı konusunda, Opel’in ne kadar hassas ve iddialı olduğunu biliyoruz. Özellikle sürüş dinamikleri bazında bambaşka bir Insignia’nın kullanıcılarla buluşacağının üzerinde duran Opel, bu açıdan herkesin dikkatini çekmeyi başarmıştı. Bugün karşımızda duran Insignia GSi’de ise bu iddianın çok daha güçlenmiş bir versiyonu duruyor. Markanın FlexRide adını verdiği şasi üzerine geliştirilen araç, Brembo fren sistemi ve sürüş modlarıyla yola çok daha iddialı şekilde oturan, adaptif bir sürüş vadediyor. Opel, Standard, Tour ve Sport olmak üzere şekillenen sürüş modlarında GSi’a özel ek bir dokunuş yapmayı da ihmal etmemiş. Competition (Yarış) modu olarak isimlendirilen bu ek seçenek, ESP butonu üzerine iki kere basıldığında aktif hale geliyor ve sınırlar tamamen sürücüye teslim ediliyor. Buradaki detayın da meraklılarının ayrıca hoşuna gideceğini de söylemeden geçmeyelim.
Opel, Insignia GSi’ın kaputunun altında turbo beslemeye sahip 2.0 litre hacimli benzinli bir motora yer veriyor. 260 beygir güç ve 400 Nm tork üreten bu motorun tüketim değerleri şehir içinde 11,2 litre, şehir dışında 7,1 litre ortalamadaysa 8,6 litre olarak veriliyor. Ayrıca Opel, Selefi olarak nitelendirebileceğimiz 2.8 litre V6 Turbo motora sahip Insignia OPC’ye göre 160 kilogram daha hafif olan GSi’nin Nürburgring’de daha iyi tur zamanına sahip olduğunun altını çiziyor. Yeni geliştirilmiş sekiz ileri otomatik şanzımanla kombin edilen araç F1 tipi dediğimiz direksiyonun arkasından kulakçıklarla da manuel olarak kontrol edilebiliyor. Ayrıca güç bir dizel motorlu versiyonun da sunulacağı açıklanan Insignia GSi, eylül ayında kapılarını açacak olan Frankfurt Otomobil Fuarı kapsamında kullanıcılarla buluşacak. Aracın Almanya siparişleriyse ekim ayının ortasından itibaren alınmaya başlanacak.