ChatGPT’yi geliştiren dünyanın en önemli yapay zeka şirketi OpenAI, gizli etki operasyonları ile mücadele ediyor.
Üretken yapay zeka araçları kötüye kullanılabiliyor. Kötü niyetli kişiler yapay zeka araçlarıyla dezenformasyonu hızlandırıyor ve bu herkes için büyük riskler ortaya koyuyor. Bu konunun merkezinde yer alan firmalardan OpenAI, gizli etki operasyonları ile aktif olarak mücadele ettiğini açıklıyor. Bir blog yazısı yayımlayan şirket, Rusya, Çin, İran ve İsrail ile bağlantılı bazı hesapların kamuoyunu manipüle ettiği tespit ettiklerini duyurdu. Zararlı içerikler yayan hesapları engellediklerini belirten şirkete göre, kötü niyetli kişiler ChatGPT’yi ve diğer OpenAI araçlarını kullanarak birden fazla dilde yanıltıcı sosyal medya içerikleri oluşturmuş, yapay zeka ile sahte hesapları için isimler ile biyografiler üretmiş ve sahte görüntüler hazırlayarak milyonlarca kişiye ulaşmış. OpenAI tarafından engellenenler arasında Rusya merkezli Bad Grammar ile Doppelganger, Çin merkezli Spamouflage, İran merkezli International Union of Virtual Media (IUVM) ve İsrail merkezli Zero Zeno‘nun yer aldığı açıklanıyor.
Geçtiğimiz gün de “kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için OpenAI” duyurulmuştu. Bu yeni adım kapsamında kâr amacı gütmeyen kuruluşlar artık “Takımlar için ChatGPT” aboneliğini indirimli bir fiyata satın alabilecek. Bu konuda, “Daha büyük kar amacı gütmeyen kuruluşlar ise, ChatGPT Enterprise’a yüzde 50 indirimle erişmek için satış ekibimizle iletişime geçebilir.” duyurusunu yapan şirket, kâr amacı gütmeyen kuruluşların ChatGPT’yi üretkenliklerini artırmak ve topluluklarına yeni yollarla hizmet etmek için halihazırda aktif şekilde kullandığını belirtiyor.
OpenAI, bundan önce Vox Media ve The Atlantic ile içerik anlaşması imzaladığını duyurmuştu. Google Arama’nın rakibi bir arama motoru geliştirdiği bilinen OpenAI, medya şirketleriyle anlaşmalar yapmaya devam ediyor. Örneğin bugün The Atlantic ve büyük teknoloji sitesi The Verge’ün çatı şirketi Vox Media ile bir içerik anlaşması gerçekleştirildi. Bu anlaşma kapsamında bahsi geçen firmaların içerikleri ChatGPT sonuçlarında/cevaplarında yer almaya başlayacak. OpenAI aynı zamanda Vox Media ve The Atlantic tarafından üretilen içerikleri GPT dil modellerini geliştirmek için de kullanacak.