Optimizasyon zamanı; Volkswagen I.D. R. dünyanın en hızlısı olabilecek mi?
Nürburgring’deki rekor için hazırlıklarına son sürat devam edilen Volkswagen I.D. R. milimetrik hesaplar üzerinden oluşumunu tamamlıyor.
Bir otomobil veya bir serinin piyasaya sunulmadan önce bir saygı kazanmasının en temel yollarından birisi motor sporlarından geçiyor. Tarihte pek çok örneğini gördüğümüz bu geleneği iyi bilenlerden birisi de Volkswagen. Elektrikli otomobil ailesinin çeşitlenmesi ve satışa sunulması konusunda planlamaların devam ettiği marka, işin süsleme kısmını I.D. R.’a yüklemiş durumda. Kısa süre önde Pikes Peak tırmanışında hız rekorunu eline geçiren otomobilin gerçek bir kabul görme için geçmesi gereken bir engeli daha var; Yeşil Cehennem! Ocak ayında ilk detayları paylaşılan hız rekor denemesiyle ilgili hazırlıklarına devam eden geliştirme ekibi, Pikes Peak için tasarladıkları matematik hesaplarını değiştirmek zorunda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şartların getirdikleri
En iyi zamanı elde etmek için otomobili optimize etmek gerektiğini özellikle dile getiren mühendisler, yaklaşık 20 kilometre uzunluğundaki pistin konumuna vurgu yapıyor. Pikes Peak’de deniz seviyesinin 4.300 metre üzerindeki şartlara karşı koyan I.D. R, Nürburgring’in içerisinde bulunduğu 600 metrelik yüksekliğe meydan okumaya çalışacak. Bu yükselti farkının yanında aracın aerodinamik yapısında da değişimler yaptıklarını söyleyen proje sorumlusu François-Xavier Demaison; “Amerika’daki Pikes Peak denememizdeki şartların neredeyse tamamı, maksimum yere basma kuvveti üzerineydi. Hazırlığı içerisinde bulunduğumuz Nordschleife’de erişilecek hızlar çok daha yüksek olduğu için, mümkün olan en verimli pil kullanımı aerodinamik yapılandırma ile sağlamamız gerekiyor.” diyerek çalışmaların devam ettiğine vurgu yaptı. Bu süreçte Formula 1 temelli sürtünme katsayısını azaltıcı önemlerle de donatılacak olan otomobil, bu sayede daha az enerji ile maksimum hızlara erişebilecek.
İlginizi çekebilir
Volkswagen efsanesi geri dönüyor: ID. Buggy