Dış basına yansıyan detaylarda Ford Rocus RS’in yaşadığı motor problemiyle ilgili ilk bilgiler ortaya çıkarken, çözüm için çalışmaların başladığının bilgisi verildi.
Geçtiğimiz günlerde bazı çevrelerin dile getirdiği Ford Focus RS‘in motor sıkıntısı yaşacağı haberleri resmi kaynaklarca doğrulandı. 2.3 litrelik EcoBoost motorun kullanıldığı 2016 ve 2017 model yıllı araçları kapsadığı söylenen arızanın 9 bin kilometrenin ardından ortaya çıktığını belirten Ford yetkilileri çözüm için düğmeye bastı. Autocar’da yer alan habere göre araçların egzozundan çıkan beyaz dumanla kendisini belli eden bu teknik problemin temel nedeni motorun cold start ve bazı koşullarda, içerisine konulan soğutma suyunu yakmaya başlıyor olması şeklinde açıklanıyor. Şu aşamada konuyla ilgili en merak edilen noktaysa belirtilen model yıllarındaki Focus RS’ler için toplu bir geri çağırma hamlesinin gelip gelmeyeceği.
Geri çağırmayla ilgili sorulara şimdilik çekingen cevaplar veren Ford yetkilileri “Tüm müşterilerimiz için sorunu çözmek için uğraşıyoruz ve her türlü seçeneği değerlendiriyoruz. Bu arada araçlar bu belirtileri gösteriyorsa, müşterilerin bir muayene ve garanti için onarım için satıcılarını ziyaret etmeleriyle ilgili bir duyuru yapabiliriz.” diyerek genel bir hamlenin gelebileceğinin sinyallerini verdi. Ford cephesinde açıklamalar bu yöndeyken madalyonun diğer yüzünde kullanıcıların ortaya attığı önemli iddialar da yok değil. Yurt dışında yer alan forumlarda MK3 Focus RS sahiplerinin benzer sorunlar yaşadığı ve bunun doğrudan motor bloğundan ötürü olduğu söyleniyor. Yine iddialara göre bir kullanıcının yaşadığı soğutma sıvı kaybı probleminin bozuk silindir kapağı nedeniyle ortaya çıktı Ford yetkili servisi tarafından raporlu şekilde onaylandığı söyleniyor. Önümüzdeki günlerde daha kapsamlı şekilde değerlendirilmesini beklediğimiz konuyla ilgili gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.