OSD Başkanı: “Avrupalı üreticiler de plug-in vergi teşvikinden faydalanmaya çalışıyor”

14 Nisan 2025 10:31

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu, “Avrupalı üreticiler de plug-in vergi teşvikinden faydalanmaya çalışıyor” dedi.

HaberTürk’te yer alan açıklamada Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu tam olarak şunları söyledi: “Geçen senenin ilk 3 ayında 489 adetken bu sene 9 bin 500’lere yaklaşmış durumda. Tabi plug-in adetlerinde yalnızca Çinli oyuncular yok, şimdi Avrupalı oyuncular da plug-in vergi teşvikinden faydalanmaya çalışıyorlar. Böylece vergi teşviklerinden dolayı pazarda plug-in’lere doğru bir hareket olduğunu görebiliyoruz. Bu teşvik yerli yatırım yapacak bir firmayı desteklemek için çıkarıldı ama şu anda Avrupalı üreticilerin de bu teşvikten faydalandığını görüyoruz. Mevcut talebin buralara doğru hareket etmesi piyasadaki yerli üreticiler için iyi bir şey değil” Habere göre şarj edilebilir (plug-in) hibrit otomobillerin ÖTV oranlarında Temmuz 2024’te değişikliğe gidildi. Bataryası dışarından şarj edilebilen ve aynı zamanda içten yanmalı motora sahip bu otomobillerde, yeni ÖTV oranları yüzde 30, yüzde 60 ve yüzde 70 olarak belirlendi. Yeni belirlenen yüzde 30 ÖTV dilimine ise, ilk etapta sadece Türkiye’ye 1 milyar dolarlık yatırım kararı alan BYD’nin modelleri girebiliyordu. Fakat, aradan geçen süre içerisinde birçok ithal otomobil firmasının diğer modelleri de söz konusu ÖTV dilimine girecek şekilde Türkiye’ye getirildi.

Cengiz Eroldu’nun açıklaması hakkında otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci şunları yazdı: “Sayın OSD başkanı Cengiz Eroldu, Türkiye’de yatırım yapacak Çinli bir yatırımcı için çıkarılan PHEV (şarj edilebilir hibrit) ÖTV desteğinden Avrupalı üreticilerin de faydalandığını söylemiş. Bu yerli üretim için iyi bir şey değilmiş. Peki Togg için çıkartılan elektrikli araç ÖTV desteğinden de Premium dahil her marka yararlanmıyor mu? O zaman niye sustunuz. Bence burada sorun, ‘herkes mevcut yerlileri alsın, başka araç almasın’ düşüncesi. Bunun yerine sanayi kendini güncelleyip, elektrikli veya şarj edilebilir araç üretse en büyük faydayı (iç-dış satış) kendileri sağlayacaklar. Bu arada OSD üyesi bir marka Sakarya’da PHEV üretiyor ve ÖTV teşvikinden yararlanamıyor, bu konuda bir sözünüz yok mu!?”

OSD gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş