Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 2021 ilk üç ay finansal sonuçlarını açıkladı. Gelen sonuçlar ise koronavirüs pandemisine rağmen yüzleri güldürdü.
Pandeminin etkilerine rağmen 2020 yılında önemli ihracat anlaşmalarına imza atan Otokar, ilk çeyrekte cirosunu yüzde 91 artırarak 877 milyon TL’lik bir ciro elde etti.
Global bir oyuncu olma hedefine ulaşmak için cesur adımlarla yoluna devam eden şirket, ilk çeyrekte ihracatını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 69 milyon USD seviyesine çıkararak yüzde 44 artırdı. Net kârını ise 107 milyon TL seviyesine yükseltti.
Otokar pandemi döneminde tüm önlemleri aldı
Fikri mülkiyet hakları kendine ait ürünleriyle 5 kıtada 65’ten fazla ülkede faaliyet gösteren, Türkiye’nin öncü otomotiv ve savunma sanayi şirketi Otokar, 2021 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını paylaştı.
Pandeminin etkilerine rağmen global bir marka olma hedefi ile çalışmaların devam ettiğini belirten Genel Müdür Serdar Görgüç, “Pandeminin başladığı günden bu yana çalışanlarımızın sağlığını korumak, işimizin devamlılığını sağlamak, salgının etkisini azaltmak ve yayılmasını engellemek için gerekli tüm tedbirleri alıyoruz.
Bu zorlu süreçte iş ortaklarımızın daima yanında olmayı ve kullanıcılarımızla iletişimimizi sürdürmeyi ihmal etmedik; tüm koşullara rağmen yeni anlaşmalara imza attık.
Güvenli üretim uygulamalarımız ve zamanında alınan önlemler sayesinde üretimde aksamalar yaşamadan, aldığımız siparişlerin teslimatlarına odaklandık. Bu gelişmeler sonucunda önceki yılın aynı dönemine kıyasla ilk çeyrekte yüzde 91’lik artışla 877 milyon TL ciro elde ettik; net kârımızı ise 107 milyon TL seviyesine yükselttik” dedi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yılın ilk çeyreğinde üretim adetlerini de önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artırdıklarını ifade eden Serdar Görgüç, iç pazar ve ihracat çalışmalarıyla ilgili olarak: “12 yıldır Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markasıyız.
Geçen yıl iç pazardaki en büyük otobüs alım ihalesini kazandık ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı ESHOT’a otobüs teslimatlarına başladık. İptal edilen fuarlar ve seyahat engellerine rağmen hedef pazarlarımızla iletişimimizi ve ilişkilerimizi sürdürdük.
Kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını doğru yorumlayıp özel çözümler sunmaya devam ettik. Araçlarımızda uyguladığımız yenilikçi çözümlerimiz ve yaklaşımımızla ihracat başarılarımıza yenilerini ekledik ve ilk çeyrekte ihracatımızı geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 44 artırarak 69 milyon USD düzeyine çıkardık” açıklamasını yaptı.
İlginizi çekebilir
Precept projesi gerçek oluyor