Otomobil devleri içten yanmalı motorların sonunu hazırlayan süreci başlattı

29 Kasım 2016 21:00

BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Porsche ve Mercedes-Daimler elektrikli otomobillerin en büyük problemlerinden biri çözmek için el ele veriyor.

Son iki yıldır bütün otomobil fuarlarında en çok duyduğumuz şey “elektrikli otomobil” kavramı oldu. Dünyanın her yerinden üreticiler, özellikle Tesla’nın atılımıyla birlikte gelecekte ürün yelpazelerinde yer vereceği elektrikli otomobilleri karşımıza çıkardı ve sırasıyla bu sürece dahil oldu. Kimi Toyota-Subaru-Mazda’da olduğu gibi ortaklığa gitti kimi bireysel geliştirmelerle bu sürecin üstesinden gelmeye çalıştı. Bu güne kadar tanıtılan bütün elektrikli otomobillerdeki ilk baktığımız teknik değer motorun sunduğu menzil değeri oldu. Son 1 yılda ise üreticiler yeni modelleriyle birlikte menzil değerlini yarıştırmaya başladı. Lakin menzil değerleri ne kadar iyi olursa olsun halen ortada büyük bir problem vardı: “şarj ağı ve istasyonları

İçten yanmalı motorlardan tamamen elektrikli otomobillere geçiş sürecindeki bu önemli problemi ortadan kaldırmak için otomobil sektörünün devleri bir araya gelerek elektrikli şarj istasyon ağı oluşturma konusunda el sıkıştı. BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Porsche ve Mercedes-Daimler gibi sektörün ağır topları Avrupa otoyollarında sunulmak üzere bağımsız şarj noktalarını oluşturmak için bir araya geliyor. Ağ dahilinde AC (Alternatif akım) ve DC (Doğru akım) seçeneklerinin birlikte kullanıldığı CCS (Combined Charging System) sistemi kullanılacağı ifade ediliyor. Altyapının oluşmasıyla birlikte 350 kW‘lık şarj değerini sunabileği açıklanan sistemin, günümüzde Tesla’nın kullandığı 120 kW’lık süper sarj değerini neredeyse üçe katlıyor. Hemen hemen her üreticinin ilk elektrikli otomobillerini kullanıcılara sunacağı tarihi 2020-2021 olarak açıklaması bu sürecin en kilit noktalarından birisi olarak gözüküyor. 2017 yılında, önceden belirlenen 400 yerde hayata geçirilecek proje gün geçtikçe binlerce yeni şarj istasyonunu kullanılabilir hale getirecek. Bu adımla birlikte emisyonsuz hava sahası ve içten yanmalı motorların geride kalması konusunda ciddi bir gelişme bizleri bekliyor.

Paylaş