reklamı kapat

POPÜLER

Otomobil nedir? Honda Jazz Crosstar Hybrid incelemesi

KOKPİT VE YAŞAM ALANI

Jazz, geçtiğimiz nesillerde olduğu gibi bu kombinasyonunda da kokpitiyle segment üstü bir hissiyat ve kullanım alanı vadediyor. Aracın kapılarını açıp içeriye girdiğimizde bizleri İskandinav havasıyla harmanlanan minimal ve yepyeni bir konsol karşılıyor. İlk olarak Honda E’de gördüğümüz yeni direksiyon gerek tasarım gerekse hissiyat olarak büyük keyif veriyor. Konsolun ortasında konumlandırılan 9 inçlik ekran gerek tasarım gerekse kullanımda modern bir hissiyat uyandırıyor. Bu ekran üzerinden Jazz’ın teknik verilerine ulaşılabiliyor olması, City’nin aksine sistemin otomobile entegre edildiği bütünsel bir deneyime olanak tanıyor. Sistemde kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto’nun sunuluyor olması da kullanıcıları kesinlikle memnun edecek ve artık her otomobilde standart olarak görmek istediğimiz özellikler arasında.


Konsolda dikkatimizi çeken iki farklı nokta olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan ilki kullanılan kumaş kaplama. İç yaşam alanın tasarımına önemli katkı sağlayan bu kaplamada, Dacia Sandero ailesinde olduğu gibi sadece tek bir renk seçeneğinin kullanıldığı görüyoruz. Burada dış karaktere uyum sağlayacak daha hareketli döşeme renklerinin sunulması daha keyifli bir opsiyon olabilirdi. Konsolun sürücü ve yolcu tarafındaki köşelerde karşımıza çıkan bardaklık detayına ise bayıldık. “Keşke her otomobilde olsa” dedirten bu tasarım, verimli alan kullanımı konusunda adeta ders niteliğinde. Havalandırma çıkışlarına yakın konumlandırılan bu bardaklıklar sayesinde mevsime göre içeceğinizi sıcak veya soğuk tutma süreniz de dolaylı şekilde sağlanabiliyor.


Ön bölümde özellikle değinmek istediğimiz bir diğer parça ise sürücü tarafındaki bilgi ekranı. Aslında sadece bu bölüme bakarak bir Japon otomobili içerisinde olduğunuzu da anlayabileceğinize bahse girebiliriz. 7 inç olarak gelen ve çevresi batarya ile yakıt gösterge çubuklarıyla sarmalanan bu bölüm, Jazz’ın Avrupalı rakiplerine göre geride kaldığı nadir noktalardan birisi. Aracın yenilikçi iç tasarım karakterine de pek yakışmadığını düşündüğümüz bu ekran tamamen bilgi odaklı bir yapıyla geliyor. Özellikle araçla ilgili bazı detayları görmek istediğinizde kendinizi bir rakam ve ikon kalabalığı içerisinde buluyorsunuz. Bu bölümde önümüzdeki süreçte yapılacak kapsamlı bir revizyonla birlikte gelmesini beklediğimiz temalarla görsel açıdan zenginleştirilmiş ve daha gelişmiş bir panelin Jazz’a çok daha fazla yakışacağını düşünüyoruz. Son olarak ön bölümdeki koltukların yanal desteklerinin de biraz daha iyileştirmeye açık olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.


Jazz, biraz önce de özellikle bahsettiğimiz gibi segmentinin kullanışlılık bazında referans modellerinden birisi. Aracın diz ve baş mesafesindeki başarılı dinamiklerinin yanında A sütununa entegre edilen ekstra cam panelle birlikte adeta panoramik bir görüş sunan sürüş deneyimi var. Arka taraf için de benzer oranda eşsiz niteliklerden bahsedebiliriz. Markanın “Sihirli Koltuk” adını verdiği sistem sayesinde, arka koltuklar tek hareketle 60:40 oranında katlanabiliyor. Kullanıcılar bu sayede arka koltukların olduğu bölümü de depolama alanı olarak değerlendirebiliyor. Buradaki sihir ise koltukların ayrıca dikey pozisyona da getirilebiliyor olması. Honda bu sayede yanınızdan ayırmak istemediğiniz eşyalarınızı kabin içerisinde depolamanızı da mümkün kılıyor. Önceki nesilden de alışık olduğumuz bu özellik, kullanışlılık bazında kesinlikle büyük ayrıcalık.