Otomobil nedir? Honda Jazz Crosstar Hybrid incelemesi
SÜRÜŞTEN ÖNE ÇIKANLAR
Honda Jazz, yeni neslin beraberinde getirdiği hibrit motor dinamikleriyle birlikte iki farklı sürüş dinamiği sunan bir otomobil konumunda. Pazarda var olan mild-hybrid modellerden farklı olarak Honda’nın sisteminde tamamen elektrikli sürüş modunun sunuluyor olması en büyük özellikler arasında. Bu destekle birlikte Jazz’ın şehir içinde ağırlıklı olarak bir elektrikli otomobil olarak kullanıldığını söyleyebiliriz. Özellikle bir eziyet haline gelen dur-kalk trafik dinamiklerinde kabin içerisinin motor sesinden tamamen izole olduğu bir sürüşle baş başa kalıyorsunuz. Jazz’ın benzinli motoru ise ağırlıklı olarak 60 km/s hızdan sonra devreye girme eğiliminde. Bu değer özellikle İstanbul gibi bir metropol için çokça elektrikli sürüşün olacağını da kanıtlıyor.
Şehir içinde elektrikli sürüşün getirisiyle fazlasıyla konforlu bir otomobil olan Jazz Crosstar’ın yüksek hızlardaki izolasyonu da beklentilerimizi karşıladı. Bu modelin standart versiyondan 3 cm yüksek olduğunu düşündüğümüzde, HB’in daha aerodinamik olan yapısının biraz daha avantaj barındırabileceğini düşünüyoruz. Aracın süspansiyonları da şehir içi kullanım odağında ayarlandığının hissiyatını yaratıyor. Sönümlemesi gayet tatmin edici olan süspansiyonun ön bölümde denge çubuğu desteğiyle viraj performansı da başarılı. Jazz’da standart olarak sunulan sürüş yardımcıları da görevlerini başarılı şekilde yerine getiriyor. Şeritten taştığınız zaman aracın kontrolü üzerine alıp direksiyona müdahale ederek sizi tekrar içeri alması, böyle bir otomobilde görmekten mutlu olduğumuz destekler arasında. Yine dur-kalk desteği sunan adaptif hız sabitleyici, ışıklarda belirli bir süreye kadar olan beklemeler dışında fren-gaz pedalıyla olan bağınızı tamamen koparmanıza olanak tanıyor. Jazz tüm bu elemanlarla birlikte gelecekteki otonom sürüşün nasıl bir deneyim olacağını kullanıcılarına başarılı şekilde aktarıyor.