Otomobilin teknik tarafına inmek için kaputun altına bakmak gerekiyor. Burada bizleri 98 beygir güç ve 131 Nm tork üreten 1,5 litrelik benzinli motor karşılıyor. Madalyonu elektrik ayağını üstlenen motorun da devreye girmesiyle birlikte kombinasyonda asfalta 110 beygir güç ve 253 Nm tork değerleri aktarılıyor. e-CVT otomatik şanzımanla kombin edilen bu ünite ile otomobilin 9,9 saniyelik 0-100 ve 175 km/s’lik maksimum sürat değerleri teknik tabloda karşımıza çıkıyor. Jazz’da konumlandırılan batarya ise enerji geri kazanımı sistemiyle kendi kendini şarj ediyor ve bu da kablo ile dolum gibi bir problemi ortadan kaldırıyor.
Kağıt üzerinde yazanlar sonrası yoldaki duruma baktığımızda biraz önce bahsettiğimiz farklı sürüş karakteri ortaya çıkıyor. Uzun neredeyse tamamen bize eşlik eden benzinli motor ile kombin edilen CVT şanzıman, pek çok noktada vites geçişini yapma konusunda fazlasıyla geç kalma eğiliminde. Bu da içten yanmalı ünitenin çok yüksek devirlerde geçiş olması sebebiyle kabin içerisine çok faz gürültünün aktardığı bir sürüşü ortaya çıkartıyor. Bu durumun bir benzerini kısa süre önce deneyimlediğimiz yeni City’de de gözlemlemiştik. City cephesinde durumu çözen parça ise direksiyon arkasında vites kulakçılarının konumlandırılması olmuştu. Jazz tarafında şanzımana manuel olarak müdahale edilemiyor olması sebebiyle maalesef aynı çözümü yakalamak mümkün olmuyor.
Motorun buna rağmen tüketim bazında fazlasıyla tutumlu olduğunu söyleyebiliriz. Jazz, çokça benzinli motorun devrede olmasından ötürü şehir dışı yollarda tüketimi artan bir otomobil. Bu durum alıştığımız diğer modellerin tam tersine olsa da, 1,5 litrelik motorun tutumlu yapısı sayesinde 700 kilometreyi aşan yolculuğumuzda 5 litrenin üzerinde bir tüketimi bilgi ekranında görmedik. Jazz Hybrid ile birlikte gelen elektrikli sürüş sadece konforu değil yakıt tüketimini de muhteşem şekilde düşürüyor. Şehir içinde bir scooter segmentindeki bir motosiklet tüketimini akıllarımıza getiren Jazz ile 100 kilometrede 3,5 litre ortalamalarda gezdik. Aracın tamamen şehir içi kullanımda tek depo ile 800 kilometreyi aşan menzile sahip olduğunu da notlarımız arasına kaydettik.