Fiyatların her geçen gün rekor kırdığı otomobil piyasasında, kasko ve bakım gibi diğer yan alanlarda da düşündürücü boyutlara gelindi.
Türkiye’deki otomobil fiyatlarındaki artış her geçen gün yeni bir boyuta taşınırken, tamamlayıcı taraflarda da benzer eğriler karşımıza çıkıyor. Akaryakıt fiyatlarının kelimenin tam anlamıyla haftalık rekor tazelediği iç piyasalarda, araçla birlikte gelen sigorta, kasko, bakım ve yedek parça gibi kalemlerde de ciddi artışlar söz konusu. Bir otomobile sahip olmak için en zor dönemlerden birinin yaşandığını dile getiren otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş; Bbakım, onarım, kasko, sigorta gibi giderlerin yüzde 100 arttığını ifade etti.
Sıfır kilometre ve ikinci el otomobil fiyatlarının direkt olarak enflasyon, döviz kuru ve faizle bağlantılı olduğunu kaydeden Karakaş; “Araç fiyatlarındaki artış kasko poliçeleri ve zorunlu trafik sigortalarına da direkt etki etti; dövize endeksli yedek parça fiyatlarındaki artış hasar onarımları ve periyodik, hafif, ağır bakımlarda ciddi oranlara ulaştı. Otomobili yürütme maliyetlerinin tamamı 1 sene içinde yüzde 100 oranında arttı. Akaryakıt fiyatlarının geldiği nokta ise ayrıca başlı başına bir unsur. Birkaç sene önce 400-500 TL’ye bakım yaptırabildiğiniz otomobile 2 bin TL’den aşağı bakım yaptırmak mümkün değil, yine bir takım 4 lastik almak isterseniz ortalama bir model için 5-6 bin TL’yi gözden çıkarmak durumundasınız. Hepsini topladığınızda sürücüler araçlarını hiç kullanmasa dahi, durduğu yerde ayda ortalama 2 bin TL harcama yapmak zorunda. Yaptığımız araştırmalarda da ziyaretçilerimizin yüzde 40’ının yürütme maliyetleri gözünü korkuttuğu için araç sahibi olmaktan vazgeçtiğini tespit ettik.”” şeklinde konuştu.