2020 Audi R8 ailesi için tercih sebebi olabilecek arkadan itişli versiyon, geleceği tartışılan modele de ilaç gibi gelebilir.
Audi R8, özellikle geçtiğimiz yıl içerisinde geleceği pek çok kez tartışılan önemli otomobillerden birisi olarak akıllarımızda yer edindi. Volkswagen grubunda sayısı hiç de azımsanmayacak kadar fazla olan ve içerisinde Beetle‘ın da olduğu üretimi sonlandırılanlar listesinde R8’in de adının geçeceğine dair ciddi bulgular ortaya atıldı. Elektrikli otomobil planlarının önceliğinin de neden olduğu bu haberlerin ardından geçen uzun sürenin ardından belki de ilk kez meraklılarının içine su serpen bir tanıtım gerçekleşti. 2020 model yılıyla birlikte tekrar ürün gamına dahil edildiği açıklanan arkadan itişli versiyon, R8’in satış adetleri konusunda elini güçlendirmek için önemli bir potansiyel barındırıyor.
R8 V10 RWD adıyla listelerde kullanıcıların karşısına çıkan olan modelle ilgili detaylara bakıldığında sınırlı üretim planlamasının yapılmadığını görüyoruz. Aslında ortada bir kısıtlama olmaması markanın da bazı beklentiler içerisinde olduğu şekilde yorumlanabilir. Coupe ve Spider olmak üzere iki farklı gövde tipiyle de tercih edilebilecek olan arkadan itişli altyapı için fiyatıysa Almanya’da 157.000 euro olarak paylaşıldı. Motor bölümünde 5,2 litrelik on silindirli makineyle yoluna devam eden R8, 540 PS güç ve 540 Nm tork gibi yine kendisinden bildiğimiz standartlarda geziniyor. Mekanik diferansiyel kilidinin de standart olarak sunulduğu otomobil 0’dan 100’e hızlanmasını 3,7 saniyede tamamlarken maksimumda 320 km/s hıza çıkabiliyor. Arkadan itişliyi Quattro’dan ayıran en önemli farklardan birinin ağırlık kazanımı olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Toplamda 1.595 kilogram olan otomobil dört çekere göre 65 kilogram daha hafif.
Audi RS Q8 Nürburgring rekoru