Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, otomotiv sektörüne ait düşen satışların hızlandırılması adına kritik açıklamalar yaptı.
Türkiye’nin otomobil satışları her geçen gün daha fazla alarm vermeyi sürdürürken konu ile ilgili Murat Şahsuvaroğlu da bir açıklama yaptı. Şahsuvaroğlu özellikle faizlerin düşürülmesi gerektiğine dikkat çekti. Buna göre Şahsuvaroğlu “Türkiye’de 2019 yılının ilk 7 ayında toplam 213 bin adet binek ve hafifi ticari araç satıldı. Bu rakamı 2018 ile kıyasladığınızda % 47,5, 2017 yılı ile kıyasladığımızda ise %55,9 düşüş yaşandı. Temmuz ayında ise toplam 17.927 adetlik satışla pazar % 66 oranında azaldı. İlk 7 ayın muhasebesini yaptığımızda, toplam pazarda haziran ayında %45 olan düşüş temmuz ayında %66’ya çıkmıştır. 2019 yılının toplamda 400-450 bin seviyelerinde kapanması bekleniyordu. Ancak, ÖTV-KDV desteklerinin sonlanmasının ardından geçen 1 ay içinde talep tarafında yaşanan durgunluk ile beraber yılsonu satışlarının 350-400 bin aralığında gerçekleşeceğini gösteriyor. Bugün AB ülkelerinde bizim ÖTV+KDV dediğimiz toplam vergi yükü %17 ile %27 arasındadır. Ülkemizde ise aracın motor hacmine göre %71 ile %204 arasındadır. İleriye dönük olarak yapısal bir vergi düzenlemesi yapılmalıdır. Şu anda içinde bulunduğumuz koşulları aşacak güce sahip bir ülkeyiz. Hükümetimiz bundan önce olduğu gibi yine bu koşullar karşısında pozisyonunu alacak ve kısa sürede çıkacak olumsuz şartlar düzelecektir.” şeklinde konuştu.
Şahsuvaroğlu sözlerine şöyle devam etti: “Otomotiv sektörü yatırımlarını karşılayacak satışlar minimum 750-800 bin adetler aralığındadır. Bunun altındaki pazar rakamları şirketlerin kapanmasına, yerli sermayenin tükenmesi ve istihdamda yoğun kayıpların yaşanmasına neden olabilir. Bugün araç satışları maalesef bu rakamların altında seyretmektedir. Bunun sebeplerinden biri de kredilerde yaşanan sorunlardır. Yılın ilk çeyreğinde taşıt kredilerindeki faiz oranları aylık 3 puana yükselmişti hatta faiz oranları en üst seviyelere çıktığında aylık % 3,10’ları görmüştük. Geçmiş dönemlere baktığımızda aylık taşıt kredisi faizlerinin % 1 mertebesinde olduğu dönemlerde pazarın sürekli büyüdüğünü gördük, bu oran % 1,5-1,7’lere çıktığında ise her zaman pazar düşüşe geçmişti. Bugün hala %1,5’ların üstündeyiz dolayısıyla pazarın yukarı yönlü hareketini beklemek de çok gerçekçi olmayacaktır. Ancak yılın ilerleyen aylarında faizlerdeki düşüşlerin devam etmesi durumunda ve yukarıda belirttiğim seviyelerde faizlere gelebilirsek yılın son çeyreğinde bugüne göre daha iyi bir performans yakalamamız ihtimal dahilinde olacaktır.
SW gövdede performans keyfi; Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake