Microsoft bu aralar Outlook uygulamasındaki reklamlar ile tepki çekiyor. Söylendiği kadarıyla şirket reklamları artırıyor.
Popüler e-posta istemcisi Outlook’u ücretli Microsoft 365 aboneliği olmadan kullanan kişiler, ortaya çıktığı kadarıyla son dönemde uygulamada daha fazla oranda reklam görüyor. Reklamları ücretsiz kullanıcıların gelen kutularının en üstüne yerleştiren ve yanına “Ad” ibaresini koymasına rağmen yeni bir e-posta gelmiş gibi gösteren firma, silinen reklamları yenisiyle değiştiriyor ve bu konuda özellikle Twitter’da ciddi tepki çekiyor. Aynı şekilde şikayetlerini uygulama marketlerinde yorum olarak belirten kişilerin sayısı da hızlı şekilde artıyor. Hem iOS hem de Android tarafında artan Outlook reklamları, elbette kişilerin ücreti aboneliğe yöneltiyor.
Outlook bizim gündemimize bundan önce kullanıma sunulan “Lite” sürümü ile gelmişti. Outlook Lite kısa süre önce Arjantin, Brezilya, Şili, Kolombiya, Ekvador, Hindistan, Meksika, Peru, Suudi Arabistan, Güney Afrika, Tayvan, Tayland, Türkiye ve Venezuela merkezli olarak indirmeye sunuldu. Outlook.com, Hotmail, Live, MSN, Microsoft 365, ve Microsoft Exchange Online hesaplarıyla kullanılabilen e-posta istemcisi, 5G ve 4G yanında 2G ve 3G ağlarda dahi hızlı çalışması için tasarlanmış yapıda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
1 GB RAM’e sahip Android telefonlarda dahi sorunsuz olarak görev yapabilen sadece 5 MB boyuta sahip Lite sürüm, Microsoft tarafından yapılan resmî açıklamaya göre normal sürümden daha az güce ihtiyaç duyuyor, bu sayede telefonların pil ömrüne de olumlu katkı sağlıyor. Arayüzü oldukça sade olan buradan ücretsiz olarak elde edebileceğiniz sürüm, e-posta, takvim ve kişiler olmak üzere üç ana kategoriye ayrılıyor.