Bu tarz oyunların tamamında takım oyunu oldukça önem arz eder. Eğer herkes görev bilinci ile yaklaşır ve misyonunu yerine getirirse maçların tadına doyum olmaz. Overwatch için de saldırı, savunma, destek ve tank birimleri olarak genel ölçekte dağılmış bir görev dağılımı bulunmakta.
Saldırı sınıfındaki karakterler, son derece süratli bir şekilde düşman hattına geçiş yapabiliyor ancak düşük sağlıkları nedeniyle kolayca öldürülebiliyor. Savunma sınıfı ise tuzaklarıyla, alet ve teçhizatlarıyla rakibi geri püskürtebilmek adına her türlü yola başvuran abilerimizden oluşuyor. Tank sınıfının en temel kullanım şekli, yüksek isabet dayanıklılığına sahip olmaları sayesinde rakibin dikkatini üzerlerine çekmelerinde yatıyor. Destek birimi de ortalama özelliklere sahip olmasına rağmen, gerek kendi takım arkadaşlarının özelliklerini artırabilmesi, gerekse de rakibin özelliklerini düşürebilmesi ile kilit rol oynuyor.
Şimdi baktığımız zaman, saldırı sınıfı elbette kulağa fazlasıyla eğlenceli geliyor. Lakin tank eğer saldırıları üzerine çekmez ise birkaç saniye içinde harcanacaklardan ne işe yarayacaklar? Destek birimi tankı beslemezse ne kadar süre bu baskıya dayanabilecekler? Tüm bunlar olurken maçı kazanmak için tutulması gereken noktayı savunmacılar korumazsa sonuca nasıl ulaşabilecekler? Kısacası maçlarda her sınıf önemli ve her oyuncuya kritik bir rol düşüyor.