Oyun dünyaları sürekli olarak daha büyük hale geliyor, firmaları bu konuda sadece donanımsal limitler sınırlıyor. Bu sınırlar tam olarak Ubisoft Scalar ile ortadan kaldırabilir.
Ubisoft, dünyanın en büyük oyun firmaları arasında başı çekiyor. Elindeki büyük maddi güçle dünyanın en geniş oyun dünyalarını yaratan firma, The Division, Far Cry, Watch Dogs ve Assassin’s Creed gibi “açık dünya” serileri gelecekte çok daha devasa hale getirmenin bir yolunu bulmuş durumda. Bunun arkasında tanıtım videosunu yukarıda izleyebileceğiniz Ubisoft Scalar teknolojisi yer alıyor. Şimdilik sadece erken gösterimi yapılan bu teknoloji, direkt olarak Ubisoft Stockholm tarafından geliştiriliyor ve “devrimsel” olarak nitelendiriliyor.
Ubisoft Scalar, açıklamaya göre geleneksel oyun motorlarının bileşenlerini ve sistemlerini alıp bunları bulutta yer alan birer mikro hizmetlere dönüştürüyor. Ubisoft temelde herhangi bir donanım limitine takılmadan bulutta yer alan oyun dünyaları kurabilmenin yolunu bulduklarını aktarıyor.
Bu kurulacak oyun dünyaları bulutta olacağı ve internet üzerinden oyunculara aktarılacağı için sürekli değiştirilebilecek ve oyuncunun hareketlerine göre dinamik olarak yenilenebilecek. Daha önce sunulmamış seviyedeki devasa dünyaları “Scalar” ile hiç olmadığı kadar etkileşimi yüksek hale getireceklerini belirten Ubisoft, yeni teknoloji için oldukça heyecanlı görünüyor.
Oyuncular genelde içi boş büyük oyun dünyaları yerine daha ufak ancak dolu oyun dünyaları görmek istiyor. Bu ikisi arasındaki dengeyi çok iyi şekilde kuracak izlenimi oluşturan Scalar teknolojisi, uçsuz bucaksız dünyaların işlem gücünü bulutta tutarak düşük sistemleri de yeni döneme dahil edecek. Firmaya göre bu dünyalarda isteğe bağlı olarak sınırsız sayıda bileşene yer verilebilecek.
Ubisoft Stockholm söylendiği kadarıyla “Scalar” temelinde büyük bir daha önce adı duyulmamış oyun geliştiriyor. Ancak bu merak uyandıran oyun hakkında henüz yapılmış bir gösterim ya da detaylı bilgi bulunmuyor.