Yazılım devi Microsoft, dün dev oyun firması Activision Blizzard’ı satın aldı ve gelecek için önemli bir gösterim daha yaptı.
Microsoft, dün Activision Blizzard‘ı tam 68,7 milyar dolara bünyesine kattı. Firma daha önce de Bethesda firmasını satın almıştı. Peki Microsoft bu devasa alımları neden yaptı? Tam olarak oyun tarafının geleceğini kurmak, Game Pass servisi ile milyar dolarlar kazanmak için. Bu açıdan başlıktaki değerlendirmeyi bir kez daha tekrar edelim. Oyun dünyasının çok uzak olmayan geleceğinde oyun satın almak yer almıyor. Sektör çok ama çok hızlı şekilde bu yöne evriliyor.
Gelecekte hemen hemen tüm oyunlar Game Pass gibi servislerin içerisinde yer alacak. Kişiler aylık ödeyecekleri abonelikler ile sunulan tüm oyunlara erişim sağlayacak. Bunun nasıl olacağını Microsoft yıllardır gösteriyor. Game Pass servisi 25 milyona ulaşan abonesi ile gittikçe büyüyor ve çok seviliyor. Çünkü bu servis sayesinde düşük bütçeli herkes oyunlara erişim sağlayabiliyor. Bu servisler Türkiye gibi oyunların çok pahalı olduğu ülkelerde oyuncuları inanılmaz rahatlatıyor. Bu altyapıyı EA ve Ubisoft gibi bazı oyun firmaları da kullanıyor.
Bu konuda çok geç kalan Sony de sonunda PlayStation odaklı bir adım atmak üzere. Çünkü firma oyuncuların ne istediğini ve sektörün nereye gittiği artık görmezden gelemiyor. Firmanın Project Spartacus olarak geçen Game Pass rakibi şubat ayının sonunda resmi olarak lanse edilecek. Sony kendi Game Pass rakibi ile “Microsoft kadar agresif olacak mı?” sorusunun cevabı henüz verilmiş değil. Ancak yine de bu servis sayesinde oyuncular birçok özel PlayStation oyununa tek tek satın almadan toplu olacak ulaşabilecek.
Biliyorsunuz bu durum mobil tarafta da yer alıyor. Apple, Arcade mobil oyun servisi ile 100’den fazla oyunu aylık abonelik formunda sunuyor. Film ile dizi sektörü ise Netflix, Disney Plus ve HBO Max gibi servisler ile abonelik evriminin merkezinde yer alıyor. Artık kişiler film satın almak ya da kiralamak yerine bu servisleri kullanıyor. Bu sayede yüzlerce içeriğin hepsine ufak bir aylık ödeme ile ulaşılabiliyor.
Büyük teknoloji şirketleri artık donanım değil yazılım / servis tarafına daha çok odaklanıyor. Esas parayı Xbox ve PlayStation konsollardan değil bu konsollar için satılan oyunlardan kazanan Sony ve Microsoft, oyun dünyasının geleceğinde ise esas geliri oyun satışlarından değil Game Pass ve Project Spartacus (Resmi isim ay sonunda belli olacak) benzeri servislerden kazanacak.
Bu durum oyun firmaları için de çok güzel olacak çünkü bu tarz abonelik servisleri sayesinde oyunlar daha fazla kitleye hitap edecek, firmaların oyun satışını dert etmesine aşırı gerek kalmayacak. Xbox ve PlayStation gibi firmalar kalite her oyunu platforma alarak toplu ödemeler ile devasa bir ekosistem oluşturacak.
Bu servisler ile bağlı olarak bulut oyun servisleri de artacak ve kişiler abone oldukları paketler üzerinde sunulan oyunlarını istedikleri her yerde yüksek kalite olarak oynayabilecek. Bunun gösterimini yine Microsoft firması Xbox Cloud Gaming ile güzel şekilde gözler önüne seriyor.