Elektrikli araçların menzilleri günümüzde ciddi şekilde arttı ancak halen istenilen seviyede değil. Bu konuda bir elektrikli arazi aracı fark yarattı.
Bahsettiğimiz bu elektrikli arazi aracı modelinin arkasında İngiltere merkezli Fering yer alıyor. Bu Pioneer isimli aracın başlıkta bahsettiğimiz özel altyapısı ise tam olarak elektrikli aktarma ile menzil artırma odaklı biyodizel jeneratörü bir araya getiriyor.
Fering’in aracında ilk olarak lityum-iyon değil lityum-titanat-oksit (LTO) pil paketi yer alıyor. LTO pil paketlerinin birim alandaki enerji depolama miktarları düşük ancak çok uzun ömürlüler, hızlı şarj olabiliyorlar ve -40 derecede dahi sorunsuz olarak görev yapabiliyorlar.
Ancak hemen yukarıda da dediğimiz gibi bu pillerin birim alandaki enerji depolama miktarları düşük. Bu yüzden araç tek olarak pil paketi kullanılırsa sadece 80 km menzil sunuyor. Bu düşük menzile çözüm ise Pioneer arazi aracı içerisinde kullanılan biyodizel jeneratörü oluyor.
100 km için 5.6 litre yakıt verisi verilen bu 94 beygirlik üç silindir biyodizel jeneratör, elektrik üreterek modelin pilini hızlı şekilde doldurabiliyor ve böylelikle Pioneer ile tam 7 bin km menzil elde edilebiliyor. Bu da gerçekten çok ama çok iddialı görünüyor.
Henüz geliştirme aşamasında olan 1.5 ton ağırlığındaki araç, sınıfına göre hafif bir seçenek ve arazi odaklı tasarlandığından dört çeker görev yapıyor. Hummer’ı akla getiren tasarımı şimdilik çok aşırı özel olmayan araç, birden fazla elektrik motoru ile 600 nm tork üretiyor ve maksimum 125 km/s hıza çıkabiliyor.
Maksimum hız bir arazi odaklı araç için yeterli görünürken, Pioneer kaynaklara göre 2022’nin ilk yarısında üretime alınıyor. Henüz “aşırı çevreci olmayan” araç için bir fiyat yok ancak böyle bir modelin ucuz olması hiç olası değil.