Amazon Prime benzeri bir adım atan Hepsiburada, bugün karşımıza direkt olarak “Hepsiburada Premium” olarak geçen paket ile çıktı.
Aylık 10 TL fiyat belirlendiği görülen Hepsiburada Premium paketi, baktığımız zaman tüm alışverişlerden kargo ücretini kaldırıyor, üyelik boyunca aktif olan ücretsiz BluTV veriyor, ücretsiz kapıda iade sunuyor, öncelikli çağrı merkezi erişimi sağlıyor ve evlere ücretsiz mobilya montajı getiriyor. Bu pakette aynı zamanda yüzde 3 hepsipapel kazancı da sağlanıyor. Yakında kapsamlı duyurusunun yapılması beklenen paket, Türkiye’de ne kadar ilgi görecek henüz kestirilemiyor. Ancak Hepsiburada’nın çok geniş bir kullanıcı kitlesi bulunuyor. Bu kitle ekstra avantajlar için aylık 10 TL’yi gözden çıkarmak isteyecektir.
Geçtiğimiz aylarda çıkan bir rapora göre Türkiye’de en çok kullanılan alışveriş sitesi Hepsiburada değil Trendyol oldu. Trendyol, verilere göre Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor. İkinci sırada yer alan Hepsiburada ise yüzde 17’lik bir pazar payına sahip. Üçüncü sırada yüzde 9 pazar payı ile N11, dördüncü sırada ise yüzde 4 pazar payı ile Gittigidiyor yer alıyor. Listenin devamında ise karşımıza, Migros, Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon çıkıyor.
Peki tüketiciler hangi ürünleri hangi alışveriş sitesi üzerinden alıyor? Görüldüğü kadarıyla giyim konusunda bir numaralı tercih Trendyol. Elektronik konusunda ise kişiler önceliği Hepsiburada‘ya veriyor. Kozmetik, ev eşyası, kitap ve ofis ihtiyaçlarında da önceliğin Trendyol tarafında olduğu aktarılıyor. Amazon hesaplamalara göre özellik elektronik ve kitap konusunda belirli bir kitleyi kendisini tutuyor.