Yeni nesil Sandy Bridge çip seti tasarım sorunu nedeniyle zor günler yaşayan Intel, çip setleri geri çağırma kararı almıştı. Yonga seti kaynaklı bu sorun, işlemcinin SATA portlarına etki ediyor ve uzun vadede sabit disk ve optik sürücülerde veri kaybı riski oluşturuyordu. Yaşanan sorun pek tabii ki birçok üreticiyi de etkiledi. Acer grubu şirketlerinden Packard Bell de geri çağırma sürecine ilişkin bir açıklama yaptı ve müşterilerini bu konuda bilgilendirdi. Konuya ilişkin resmi duyuruyu haberin devamında okuyabilirsiniz.
Acer Grubu şirketlerinden Packard Bell, Intel’in Sandy Bridge sorunu ile ilgili müşterilerine ve nihai kullanıcılarına tam destek veriyor.
Intel’in Sandy Bridge ana kasa çip seti ile ilgili tasarım konusundaki açıklamasını takiben Acer Grubu şirketlerinden Packard Bell, bu konuda Intel’le birlikte hareket ettiğini ve müşterilerin maruz kalabileceği uygunsuzlukları minimuma indirmek için gerekli tüm adımları attıklarını teyit etmiştir.
Packard Bell, halihazırda bu sorundan etkilenen ürünlerin sevkiyatını durdurmuştur ve bu sorunu taşıyan ürünleri satın alan müşterilerine yardımcı olmak için bir program başlatmıştır. Packard Bell aynı zamanda daha sonraki adımları koordine etmek amacıyla da Intel ile yakın bir işbirliği içinde hareket etmektedir.
31 Ocak tarihinde Intel, 2. nesil Intel Core işlemcileri için destek çiplerinde ‘Sandy Bridge’ kodu ile anılan bir tasarım sorunu tespit ettiğini duyurmuştur. Sorun donanım bağlantılıdır ve silikon onarımı gerektirmektedir. Intel, bazı durumlarda sorundan etkilenen çip seti içerisindeki ATA serisi (SATA) portlarının zaman içinde bozulabileceğini ve bunun, sabit diskler ve DVD sürücüleri gibi SATA bağlantılı cihazların performansını veya fonksiyonelliğini etkileme olasılığı olduğunu açıklamıştır. Bu sorun, SATA 3 Gb/s portlarını etkilemesine karşın SATA 6 Gb/s portlarını etkilememektedir.
Sorun bir bağlanabilirlik sorunudur, başka bir deyişle bu sorundan dolayı cihaz, sabit diski veya DVD’yi algılayamayabilir. Bu sorunun etkisi nispeten daha uzun bir sürede ortaya çıkacağı için, Intel, bu sorundan etkilenen PC’lerde durumun hemen ortaya çıkmayacağını ve bu nedenle müşterilerin, kalıcı bir çözüm sunulana kadar bilgisayarlarını kullanaya devam etmelerinde bir sakınca olmadığını açıklamıştır.
Packard Bell, malzeme veya işçilik kusurları içermeyen ürünler sunmaktan gurur duyar ve bu sorunun müşterileri üzerindeki etkilerini minimum seviyeye indirmek için elinden gelen gayreti göstermeye hazırdır. Bu amaçla, Packard Bell, müşterilerine, satın aldıkları ürünün bu sorundan etkilenip etkilenmeyeceğini öğrenebilecekleri bir internet sitesi hazırlama sürecindedir. Site kurulana kadar müşteriler Intel internet sayfasına giderek, burada yer alan talimatlarla bilgisayarlarının bu durumdan etkilenip etkilenmediğini öğrenebilir. Bu sayfaya buradaki adresten ulaşabilirsiniz:
Sorunlu ürünlerden birini satın almış olan müşteriler, sabit çip setleri Intel tarafından sunulduktan sonra, geçerli sınırlı garanti şartları kapsamında ürünlerde gerekli düzeltmeleri yapması için Packard Bell’in hizmetlerinden yararlanabilir. Bir diğer alternatif olarak da, sorundan etkilenen müşteriler, geçerli iade politikalarından faydalanarak, başka bir Packard Bell modeli seçmek üzere perakendecilerle temasa geçebilir.