Markasının 30 yıllık macerasındaki üçüncü safkan otomobili olan Pagani Utopia, Huayra’ya göre önemli farklılıklar getiriyor.
Pagani cephesinde 10 yılı aşkın süredir hüküm süren Huayra’nın devri bugün itibarıyla resmi olarak sona erdi. İtalyan üreticinin bir süredir ipucu niteliğindeki paylaşımlarıyla mesajını verdiği yeni seri otomobili “Utopia” adıyla artık karşımızda duruyor. Gerçeküstü dünyanın olumlu tarafını yansıtan “ütopya” tabirini otomobil dünyası üzerinden gerçeğe dönüştüren Horacio Pagani ve ekibi, bu isim tercihiyle de akıllarda kalıcı bir işe imza atmış durumda. Otomobil dünyasındaki hibrit odaklı dönüşüme rağmen hiçbir elektrik desteği taşımayan atmosferik V12 motoruyla yollara çıkacak olan Pagani Utopia, yerini aldığı Huayra’ya göre de nitelikli farklılıklar taşıyor.
30. yılını kutlayan Pagani’nin bu süreçteki üçüncü otomobili olarak kayıtlarımıza geçecek olan Utopia’nın motor bölümünde tanıdık bir silüet bizi karşılıyor. Mercedes-AMG kaynaklı 6.0 litrelik twin-turbo V12 makine, Huayra’daki paketi üzerine yapılan dokunuşlarla (+85 beygir) 864 beygir güç ve 1.100 Nm’lik tork üretecek niteliklerle bu otomobilde konumlandırılıyor. Şanzıman tarafında ise manuel ile birlikte yeni geliştirilmiş 7 kademeli bir otomatik ünite kullanıcıların tercihine bırakılacak. Burada değerler her ne kadar aynı olsa da, Huayra’da konumlandırılan otomatik şanzımanın yerini Xtrac’tan gelen tamamen farklı bir ünitenin aldığını özellikle belirtmek gerekiyor.