2020 yılında yaşadığı önemli kayıpların yaralarını sarmak isteyen Renault, gelecek modellerini de düşünerek Daimler’deki son hisseleri satma kararı aldı.
2021 yılının ilk günleriyle kısa vadeli ürün gamını baştan aşağı etkileyecek yeni bir planlamayla karşımıza çıkan Renault cephesinin odağının satış adetlerinde yüksekleri yakalacak modeller olduğunu biliyoruz. “Renaulution” planı kapsamında elektrik dönüşümünü de hızlandıracak olan Fransız üreticinin, Rusya pazarı için düşündüğü Coupe SUV modeli Arkana’yı, gelen ilgi sonrası Avrupa’ya taşıması da bu felsefenin izlerini taşıyor. 2020 yılında pandemi sebebiyle ciddi kayıp açıklayan marka, yenilecek ürün gamında ihtiyaç duyacağı finansman için Mercedes-Daimler içerisinde bulunduğu hisse yapını elden çıkartma kararı aldı. Kalan son yüzde 1,54’lük payını satmaya hazırlanan Fransız üretici bu sayede 1,2 milyar euro gibi bir bütçeyi kasasına koymayı hedefliyor.
Renault, Daimler’in ana kardeşi olan Mercedes ile uzun süredir hissedar ortaklığının ötesinde bir birlikteliğe sahip. Kompakt motor geliştirilmesinin yanında, ticari araç sınıfındaki modellerin hayata geçirilme sürecinde bu ikilinin ciddi çalışmalar yaptığını biliyoruz. Dünyanın ilk premium pickup modeli rozetiyle geliştirilen X-Class da Renault-Nissan ortaklığı temellerine dayanıyor. Renault ile Mercedes arasında başarılı şekilde süre gelen teknik ortaklıkların, hisse satışıyla birlikte hiçbir şekilde sekteye uğramayacağı açıklamalarda çok net bir şekilde belirtiliyor. Bu da motor ve altyapı paylaşımlarında herhangi bir değişiklik olmayacağı anlamına geliyor. Hisse satışlarının gerçekleşmesiyle birlikte Renault-Nissan grubunun yargılama süreci devam eden eski CEO’su Carlos Ghosn’un hayata geçirdiği önemli bir hamle daha kağıt üzerinde bitirilmiş olacak. Renault’nun yeni CEO’su Luca De Meo süreç içerisinde yaptığı açıklamalarda, markanın dönüşüm planının uygulanabilmesi için her türlü ihtimalin değerlendirilebileceğinin sinyallerini vermişti.