2021 hedeflerini açıklayan Yamaha Türkiye, halihazırda yakaladığı yüzde 16’lık büyümeyi yıl sonunda yeni bir rekorla bir araya getirmek istiyor.
Koronovirüs etkisiyle toplu taşıma kullanımından uzaklaşma eğilimi içerisine giren tüketiciler için en erişilebilir kaçış rotası motosikletlerle kesişiyor. Otomobil fiyatlarındaki radikal artışların da etkisiyle daha da gözde hale gelen motosiklet modelleri, markaların Türkiye odağında daha önce görmediği bazda büyümeyi getirecek. Honda’nın kısa süre önce benzer gelişmelerin mesajını verdiği bu sürece Yamaha Türkiye de dahil oldu. Hızla büyüyen pazarda Yamaha Motor Türkiye’nin satışlarının yılın ilk 8 ayında 9.014 adede ulaştığını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yamaha Türkiye’nin scooter modellerine ilgi artışta
Yüzde %16’lik büyüme gerçekleştirdiğini duyuran Yamaha yenilenen ürün gamını premium hizmet, satış sonrası destek ve aksesuar çeşitliliği ile tamamlayarak 2021’i 13.500 adet satış ve yüzde 20 büyüme ile kapatmayı hedefliyor. Son 2 yıldır mobilitenin öne çıkmasıyla canlanan motosiklet dünyasına yeni kullanıcıların dahil olması ve kargo sektörünün hareketliliği sayesinde pazarda trafik kayıtlarına göre 2021’nin ilk 7 ayında yüzde 25’lik artış yaşandığını görüyoruz. Kullanıcılar her yıl olduğu gibi bu yıl da scooter ilgisi devam ediyor. Yamaha’nın 50cc, 125cc ve 250cc scooter modellerine ilgi çoğaldı. Ayrıca kurye sektöründeki canlılıkta bu segmentte büyüme yaşanmasına sebep oldu. XMAX ailesi, NMAX modelleri ve 250cc MT-25/R25 gibi ürün gruplarını içine alan middle segmentinde gerçekleştirdiği satışlarla 10 yıldır segment liderliğini sürdürüyor.