reklamı kapat

POPÜLER

Parça gösterimi için hazırlandı: Hyundai IONIQ 5 NPX1

 - Güncelleme: 12 Ocak 2024 09:25

2024 Tokyo Auto Salon kapsamında gerçekten çok iddialı bir elektrikli konsept karşımıza çıkarıldı: Hyundai IONIQ 5 NPX1

Hyundai IONIQ 5 NPX1, direkt olarak markanın N serisi spor araçları için sunulacak N Performans Parçaları’nın sergilendiği canlı bir ön izleme konsepti konumunda bulunuyor ve bizce gerçekten etkileyici görünüyor. Elektrikli N’leri de özel performans parçalarından mahrum bırakmayacak Hyundai, araç sahiplerine karbon fiber jantlar ve gövde parçaları sunacak, bu parçalar ile araçlar olduğundan daha sportif ya da kışkırtıcı hale getirilebilecek. Aynı zamanda performansı artırmak için daha güçlü fren balataları ve araçları yere daha yakın hale getirecek yaylar da sunacaklarını belirten Hyundai, içi de unutmayacak ve parça listesine yarışa uygun özel koltuklar (Bucket Seats) ekleyecek. Burada BMW’nin M Performans parçalarından ilham alan Hyundai, bu adımıyla araçlarına olan ilgiyi kesinlikle daha yüksek hale getirecek.

Yollara çıkarılan Hyundai IONIQ 5 N teknik olarak hatırlamak adına gelişmiş tork geri besleme için de özel olarak ayarlanmış bir N R-MDPS (Motor Tahrikli Servo Direksiyon) sistemi kullanıyor ve öne 166 kW / 226 PS, arkaya ise 282 kW / 383 PS elektrik motoru yerleştiriyor. Sürücüsüne toplamda 448 kW / 609 PS güç sunan IONIQ 5 N, firmaya göre “N Grin Boost” devredeyken 478 kW / 650 PS güç üretiyor ve Hyundai’nin kendi açıklamasına göre 21 bin devir çevirebiliyor. Tamamen elektrikli bir seçenek olduğundan araç otomobil tutkunlarının sevdiği “gerçek” bir motor sesi ile gelmiyor. Bu eksiği kapatmak isteyen Hyundai, bunun için araca gerçekten etkili bir yapay motor ve egzoz sesi ekledi.

Bu konuda Hyundai kendisi şunları aktarmıştı: “Günlük bir spor otomobil olarak öne çıkan IONIQ 5 N, entegre N e-shift ve N Active Sound + aracılığıyla da iddialı bir vites değiştirme ve yarış otomobili sesi sunuyor. N e-shift, güç iletimi ve vites değiştirme arasında muazzam bir kontrol sunarken N Active Sound ise sürüş keyfini benzinli motor tınılarıyla artırıyor.” 

“Goodwood Festival of Speed” kapsamında tanıtılan Hyundai IONIQ 5 N, daha önce drift yani yanlama denildiği zaman akla gelen ilk isimlerden olan Keiichi Tsuchiya tarafından piste çıkarılmış ve performansı test edilmişti. Araç yanlama konusunda oldukça iddialı çünkü özel bir Drift modu ile beraber geliyor. Hyundai Türkiye bu “N Drift Optimizer” adı verilen modu şöyle açıklıyor: “N Drift Optimizer ise araç kontrolünü dengeleyerek kayma açısının korunmasına yardımcı oluyor. Entegre Torque Kick Drift işlevi de sürücünün daha dengeli drift yapmasına olanak tanır. Bu özellik, gelişmiş elektronik kontrol teknolojisi sayesinde elde ediliyor.”

Hyundai IONIQ 5 NPX1 yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu